Choć marketing automation się rozwija, a chętnych do wykorzystania tej metody w codziennych obowiązkach nie brakuje, to wciąż część procesów wykonuje człowiek. Czy w przyszłości też tak pozostanie i w jakich procesach może nas wspomóc marketing automation? Oto najważniejsze informacje.

Marketing automation to obszerna gałąź zarządzania, w której do realizacji procesów wykorzystuje się maszyny, oprogramowania lub inne narzędzia wspomagane za pomocą sztucznej inteligencji. W kwestiach organizacyjnych, dotyczących kwestii internetowych, sprawdza się idealnie, bowiem to właśnie w tym obszarze, szybki rozwój ma ogromne znaczenie.
Z marketingu automation, jako procesu wspomaganego specjalnie przygotowanym programem, korzysta coraz więcej marketingowców. W jaki sposób można wykorzystać to narzędzie w codziennej pracy z klientem? Oto nasze spostrzeżenia.

Skuteczny e-mailing - tylko wspomagany narzędziami!

Aby stworzyć stałą bazę klientów, do których można podsyłać mailing z ofertą wyprzedaży, nowości lub innymi okazyjnymi promocjami, konieczne jest działanie wspomagane marketing automation. Obecnie każdy marketer bazuje na e-mailingu, który może podsyłać za pomocą narzędzi. W ten sposób znacznie ogranicza się czas przygotowywania takiej oferty, a także na rozsyłanie wiadomości. E-mailing, który jest w pełni zautomatyzowany trafia do odbiorcy, a my mamy pewność, że nasze działanie jest w pełni skuteczne.
Czy ta gałąź e-mailingu się rozwinie i osiągnie jeszcze większą mechanizację. Prawdopodobnie tak i trudno się temu dziwić, skoro można w ten sposób znacznie okroić czas poświęcony na organizację.

Remarketing z użyciem marketingu automation

To kolejna odnoga działań marketingowych, która poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi optymalizacyjnych, po prostu działa lepiej. Narzędzia i oprogramowanie analityczne tworzone na podstawie marketing automation lepiej celuje w odpowiednią grupę docelową, a co ważne, dobiera dla niej produkty, którymi określony użytkownik był zainteresowany. W ten sposób jakość reklamy remarketingowej podnosi się, celuje w mocno zawężone obszary. Tak, mamy znacznie większe szanse na podniesienie współczynnika konwersji.
Remarketing z użyciem marketing automation jest po prostu bardziej opłacalną formą działań marketingowych. Możemy lepiej oszacować szanse, zawęzić cele i realizować strategie.

Jaka będzie przyszłość marketing automation?

Prawdopodobnie wiele zmieni się w zakresie nowych technologii, ponieważ narzędzia marketingowe rozwijają się zachwycająco szybko. Już dziś marketingowcy zacierają dłonie, myśląc o dużo wyższej konwersji z takich działań, jak remarketing, czy mailing. To, co się nie zmieni to zarządzanie i wykorzystanie potencjału ludzi w rozwijaniu firmy.
Pamiętajmy, że o ile oprogramowanie i narzędzia bardzo dobrze radzą sobie z organizacją zadań w ściśle określonym zakresie. O tyle, podczas organizacji procesów jest już nieco gorzej. Dopiero człowiek może tak ułożyć pracę zespołu, by każdy element kampanii mógł być realizowany w określonym czasie i zgodnie z potrzebami grupy docelowej.
Optymalnym rozwiązaniem dla każdego biznesu byłoby zatem połączenie wysokich kompetencji ludzi wraz z możliwościami technicznymi narzędzi. Taka spójność w kompetencjach, pozwoli odnieść sukces na każdym polu biznesowym.