Aby móc z sukcesem prowadzić sklep internetowy, należy wdrażać działania marketingowe z użyciem szeregu narzędzi promocyjnych. Należy do nich między innymi prowadzenie bloga firmowego. O czym należy pamiętać, by blog przy sklepie internetowym tworzył wartość dodaną dla przedsiębiorstwa?

Blog firmowy — na czym to polega?

W zależności od specyfiki działalności oraz potrzeb przedsiębiorcy, blog przy sklepie internetowym może dotyczyć aktualnej sytuacji w branży, zalet sprzedaży online, nietypowych zachowań klientów lub ich zwyczajów zakupowych itp. Ważne jest dobranie odpowiedniego stylu do typu odbiorcy, a także — jeśli to możliwe — dodanie wzbogacających treść elementów graficznych, nagrań wideo itd. Całość powinna być napisana w sposób przystępny dla czytelnika, gdyż zbiór suchych informacji może zniechęcić odbiorców.

Blog przy sklepie internetowym — dlaczego jest to dobry pomysł?

Warto zdecydować się na prowadzenie bloga z wielu powodów. Przede wszystkim, umieszczanie wpisów zwiększa szanse na to, że stronę przedsiębiorstwa odwiedzi więcej użytkowników. To zaś powinno przełożyć się na wyższe przychody sklepu, co z kolei oznacza zwiększenie zysków. Warto zatem potraktować bloga jako inwestycję w rozwój marki.

Ponadto, wpisy blogowe zawierające dobrze dobrane frazy kluczowe mogą uatrakcyjnić stronę pod kątem pozycjonowania SEO. Dzięki temu witryna będzie ukazywać się wyżej w wynikach wyszukiwania internautów.

Last but not least, wiele dostępnych platform do prowadzenia sklepu internetowego jest wyposażonych w moduł umożliwiający prowadzenie bloga firmowego. Taki stan rzeczy oznacza, że nie trzeba ponosić wysokich nakładów czasowych, by takiego bloga uruchomić. Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje czas — niezwykle cenny zasób w przypadku każdego typu aktywności biznesowych.

Blog dla sklepu internetowego — kto powinien go tworzyć?

Wbrew pozorom, odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Mogłoby się wydawać, że to przedsiębiorca lub jego pracownicy powinni tworzyć wpisy blogowe. Prowadzenie biznesu jest jednak zajęciem bardzo angażującym pod względem czasowym. Taki stan rzeczy oznacza, że w wielu sytuacjach lepszym pomysłem jest zlecenie prac copywriterowi z wiedzą na temat danej branży. Dzięki temu przedsiębiorca będzie w stanie skupić się na rozwijaniu swojej aktywności biznesowej.

Czego unikać podczas tworzenia bloga dla sklepu internetowego?

Jak już wspomniano, twórca sklepu internetowego ma pewną swobodę, jeśli chodzi o tworzenie bloga internetowego. Z drugiej strony, nie oznacza to jednak, że jego wpisy mogą mieć dowolną postać. Zasadniczo, podczas tworzenia bloga dla sklepu z branży e-commerce zaleca się, by:

  • nie stosować we wpisach nachalnych chwytów reklamowych. Blog powinien stanowić dla obecnych i potencjalnych klientów sklepu online wartość samą w sobie. Jego lektura ma służyć trwałemu związaniu użytkownika z daną marką. Oczywiście, można wspomnieć o sklepie lub jego produktach, ale tego typu wzmianki muszą być stonowane i pasujące do całego tekstu;
  • unikać opisów kategorii produktów lub konkretnych pozycji w asortymencie sklepu. Blog powinien być ogólny i mieć uniwersalny charakter dla czytelnika.