Liczba użytkowników Facebooka stale rośnie, zarówno w Polsce jak i na świecie. Duży i szybko rozwijający się target, otwarty na wiele działań promocyjnych. Nie ma więc w tym nic dziwnego, że przedsiębiorcy coraz chętniej zakładają swoje strony na tym portalu i starają się zainteresować swoją ofertą szerokie grono odbiorców. Każdy zdobyty fan jest niezwykle cenny - automatycznie subskrybuje udostępnione przez firmę wpisy, a jeśli uzna jakąś za wartościową, z pewnością chętnie przekaże ją dalej. Firmowy fanpage jest obecnie jednym z cenniejszych źródeł zdobywania potencjalnych klientów - zobacz jak go prowadzić!

Dobry research to podstawa

Przed rozpoczęciem aktywnej działalności na Facebooku warto wnikliwie przeanalizować strony marek konkurencyjnych, zbadać co dokładnie robią, jakie treści wrzucają oraz jak są rozplanowane w czasie. Przyglądając się innym profilom z tej samej branży należałoby również zwrócić uwagę na zainteresowanie użytkowników opublikowanym materiałem - co jest dla fanów atrakcyjne, jakie treści najchętniej komentują, udostępniają, a które tylko lajkują. Firmowy fanpage tworzony w oparciu o pewne wzorce ukierunkuje nie tylko podejmowane działania ale przyśpieszy również uzyskanie pożądanego efektu.

Nie można zapominać o innych kanałach komunikacji społecznościowej, użytkownicy internetu coraz częściej sięgają po aplikacje takie jak Instagram czy Twitter. Chcąc zadbać o spójny wizerunek marki warto przemyśleć i przeanalizować możliwość skorzystania z innych portali, jako dodatku do fanpage'a.

Zaplanuj swoje działania - tworzenie harmonogramu

Po przeprowadzonym researchu warto przemyśleć kolejność działań i stworzyć harmonogram. Nie jest to trudne, a zdecydowanie ułatwi pracę i uporządkuje czynności podejmowane na profilu. Najprostsza metoda to wykonanie planu w Excelu, gdzie w utworzonych kolumnach wystarczy wpisać datę publikacji oraz tematykę poszczególnych postów. Przydatna również może okazać się sekcja z dodatkowymi materiałami na przykład linkami do konkretnych grafik, video czy odnośnik do większej ilości treści. Obecnie poza świętami zwyczajowymi mamy coraz więcej tych nietypowych - uwzględnienie ich w harmonogramie i przygotowanie tematycznej publikacji może przynieść wiele korzyści danej firmie.

Firmowy fanpage - godziny i częstotliwość publikacji

Najlepszy czas publikacji treści na Facebooku może być dość zaskakujący - są to dni robocze pomiędzy 9:00 a 16:00. W godzinach późniejszych można zauważyć znaczny spadek aktywności użytkowników tego medium. Weekend również jest takim czasem, kiedy internauci nie przejawiają zbytniego zaangażowanie więc nie warto publikować treści, których przygotowanie pochłonie dużo czasu.

Pozycjonowanie strony na Facebooku

Firmowy fanpage jest również stroną internetową. Oznacza to, że tak jak inne witryny, pojawi się w wynikach wyszukiwania Google. Z racji tego, także stronę na Facebooku warto pozycjonować w miarę możliwości. W związku z tym należy umieszczać do niej linki tam, gdzie to tylko możliwe, a przede wszystkim na witrynie firmowej. Oczywiście działa to również w drugą stronę - umieszczanie adresu URL głównego serwisu na Facebooku z pewnością przyniesie korzyści.

Firmowy fanpage a szerowanie

Facebook jest jedynym portalem, który daje wiele możliwości szerowania. Udostępniać można na własnym wallu, w grupie, do której się przynależy bądź na stronie, którą się zarządza. Korzystanie z tej opcji to szansa na większy zasięg i liczbę wejść na firmowy fanpage.

Rozmiar grafik używanych na fanpage'u

Każdy, kto miał przyjemność publikowania postów na Facebooku, z pewnością dostrzegł problem z tzw. pikselozą grafik po wrzuceniu ich na tablicę. Obecnie wszystkie aktualne wymiary obrazów bez problemu możesz znaleźć w internecie. Odpowiednie dostosowanie rozmiaru obrazu pomoże uniknąć wielu wizualnych nieprzyjemności, a firmowy fanpage zawsze będzie wyglądał w pełni profesjonalnie. Pierwotnie, każda grafika może mieć różne proporcje, nawet po zmianach rozmiaru parametry mogą różnić się o tych proponowanych. Warto pamiętać, że sugerowane piksele nie zawsze będą identyczne, warto jednak by było zbliżone.

Avatar i cover photo

Tak jak w rzeczywistości wizytówką większości firm jest papierowy kartonik o wymiarach 90 x 55 mm tak w przypadku portalu społecznościowego - wizytówką fanpage’a jest avatar i cover photo. Są to grafiki, które odgrywają kluczową rolę w przypadku decyzji o tym, czy użytkownik uzna firmowy fanpage za wartościowi i warty zagłębienia się w jego treść, czy raczej uzna markę za amatorów na polu komunikacji internetowej. Dlatego warto zadbać o te dwie ilustrację - muszą być czytelne, spójne i przede wszystkim w dobrej rozdzielczości. Ich zadaniem jest zachęcenie użytkowników do odwiedzenia, ale i również powrócenia na stronę - ich jakość jest kluczem do dalszych sukcesów.

Firmowy fanpage - interakcja

Fani muszą czuć, że nie są zostawieni sami sobie. Ważne, by wiedzieli, że po drugiej stronie znajduje się nie tylko komunikat, ale jest również i człowiek, który chętnie odpowiada na wszelkie posty i komentarze. Nawiązanie interakcji z użytkownikami portalu sprawi, że relacja z nimi będzie bardziej otwarta i bliższa, co zdecydowanie wpłynie na ilość fanów strony.

Sukces strony na Facebooku w dużej mierze zależy też od sposobu wykorzystania nabytej wiedzy na ten temat. Firmowy fanpage wymaga również doświadczenie i wielu chęci. Jego prowadzenie wymaga cierpliwości ponieważ rezultaty nie są widoczne od razu. Warto wzorować się na lepszych stronach, z dłuższym “stażem” i większą ilością fanów, ale nie można zapominać o zdrowym rozsądku w podejmowanych działaniach.