Zadaniem każdego bloga jest przyciągnięcie jak największej ilości czytelników, co natomiast jest jednoznaczne z popularnością w sieci. Osiągnięcie tego, wbrew pozorom nie jest takie proste. Tutaj nie tylko liczy się wygląd strony - kluczem do sukcesu są interesujące i wartościowe treści. Skąd jednak mamy mieć pewność, że dane tematy na bloga zainteresują odbiorców? Istnieje na rynku wiele narzędzi, które zdecydowanie ułatwią pracę nad stroną, a przede wszystkim pomogą ocenić potencjał planowanych tematów. Dzięki nim można również analizować popularność zarówno naszych tekstów, jak i stron konkurencyjnych.

Buzzsumo a tematy na bloga

Buzzsumo jest narzędziem idealnym dla blogerów, tuż obok Google Analytics. Dzięki niemu możliwe jest przeszukanie najpopularniejszych tekstów w danym temacie wraz z dodatkową informacją o ilości ich udostępnień w mediach społecznościowych. Na podstawie otrzymanych informacji można poszukać inspiracji i pomysłów na własne tematy na bloga.

Warto pamiętać, że w statystykach Buzzsumo widzimy, jakie teksty są najpopularniejsze w social media, ile miały udostępnień, polubień i komentarzy, a nie odsłon na stronie. Mimo to, są to niezwykle cenne informację.

Dobrze wykorzystany potencjał Buzzsumo umożliwiają odnalezienie autorytetu w danej dziedzinie. Warto pomyśleć o nawiązaniu kontaktu z takimi osobami, może uda się rozpocząć z kimś współpracę, a jednocześnie poprawić statystyki bloga?

Tematy na bloga a niezawodny Google Analytics

Popularność Google Analytics sprawiła, że uważa się go za kopalnie wiedzy na temat własnej strony internetowej. Statystyki tego serwisu umożliwiają dotarcie m.in. do informacji o skuteczności akcji promujących naszą stronę, z jakich stron internauci trafiają do nas, ile unikalnych użytkowników miesięcznie odwiedza nasz blog oraz z jakich urządzeń go wyświetlają. Pomysł na własne tematy na bloga można zdobyć dzięki funkcjom takim jak:

  • Odbiorcy - śledząc ruch na stronie, możemy weryfikować, czy prowadzone działania są skuteczne i przybywają na stronę nowi czytelnicy. Ciekawą zakładką tutaj jest również informacja o zainteresowaniach, która pokazuje co wg. Google’a interesuje naszych czytelników.

  • Zachowanie - kluczowa zakładka przy planowaniu tematów na bloga. Dzięki niej możemy przeanalizować statystyki dotyczące ilości wejść i odsłon naszych tekstów, czasie spędzonym na stronie danego artykułu oraz współczynnik odrzuceń. Dane te pozwolą zweryfikować zainteresowanie konkretnymi tematami.

Google Alert, Sentione i Brand24 w poszukiwaniu inspiracji

Tematy na bloga można znaleźć wszędzie, na forach, u konkurencji, na popularnych portalach i w czasopismach online. Inspiracji można szukać również przy wykorzystaniu narzędzi, zarówno tych wcześniej wspomnianych, jak i innych równie popularnych. Brand24, Sentione oraz Google Alert umożliwiają stałe monitorowanie interesujących nas fraz. Możemy być również na bieżąco, dzięki powiadomieniom przychodzącym na maila, po pojawieniu się w internecie nowego artykułu bądź wpisu na dany temat.

Dodatkową możliwością jest śledzenie informacji, które pojawiają się w sieci o naszym blogu. Daje to szansę na zweryfikowanie tematów, które wzbudziły szczególne zainteresowanie, wywołały dyskusję, a także będziemy mogli podziękować za wszelkie udostępnienie bądź wspomnienie o naszej stronie. Angażując się w dyskusje i wchodząc w interakcję z odbiorcami, dodatkowo zyskujemy większą lojalność czytelników.

Tematy na bloga a Google WebMaster Tools

Narzędzie może być przydatne w momencie planowania tekstów na bloga, ponieważ pokazuje po jakich słowach kluczowych czytelnicy trafiają na naszą stronę. W ten sposób można ocenić, które słowa kluczowe mają duży potencjał, a następnie wykorzystać je jako tematy na bloga.

Semstorm

Podobnie jak we wcześniej wspomnianym narzędziu, tutaj również można poznać słowa kluczowe, za pomocą których użytkownicy trafiają na nasz blog. Tym sposobem ocenimy zainteresowania naszych czytelników co jest jednoznaczne z pomysłami tematów na blog. Niezwykle przydatna może okazać się możliwość śledzenia konkurencji.

Najpopularniejsze artykuły w roku X a tematy na bloga

Szukając pomysłów na ciekawe teksty, warto zasięgnąć inspiracji od artykułów, które zostały już napisane. Wiele stron robi różne zestawienia typu: 30 najpopularniejszych artykułów roku 2015. Takie frazy z łatwością można znaleźć, a przy okazji sprawdzić, co było w ubiegłym roku chętnie czytane. Skoro teksty zostały wyróżnione przez ekspertów i chętnie czytane przez internautów, warto się zainspirować i spośród propozycji znaleźć własne tematy na bloga godne poruszenia.

Tematy na bloga a statystyki mediów społecznościowych

Analizując ciekawe tematy na bloga nie można zapominać o statystykach na naszych social media. Z uzyskanych informacji możemy dowiedzieć się m.in. które nasze posty były szczególnie popularne, w tym także ile polubień, komentarzy bądź udostępnień zdobyły. Jest to kolejne źródło wiedzy o internautach. Wykorzystajmy zdobytą wiedzę i przekształćmy ją w tematy na bloga.

Tematy na bloga to kwestia indywidualna, dopasowana do potrzeb i tematyki bloga. Sposobów na szukanie ciekawych treści jest naprawdę dużo. Wystarczy dobrze poszukać, rozejrzeć się i “wsłuchać” w potrzeby oraz zainteresowania czytelników. Nie bójmy się odświeżania tematów - czemu by tego nie zrobić, skoro był tak chętnie czytany? Warto się zastanowić nad jego nową interpretacją, napisać i ponownie spełnić oczekiwania czytelników.