Kody promocyjne określane są jako jedno z najlepszych narzędzi marketingowych, które współcześnie wykorzystuje rynek. Wraz z rabatami, i wyprzedażami, kody promocyjne są też najchętniej stosowanym zabiegiem marketingowym. Trend ten jest coraz bardziej widoczny w marketingu online.
Kod promocyjny pomaga w trudnych branżach
Kody promocyjne to szczególnie silne narzędzie w branżach, które posiadają ograniczone możliwości reklamowe. Dobrym przykładem będzie branża bukmacherska, która w wyniku regulacji prawnych ma niewielkie możliwości promocji swoich usług. W tym przypadku nowelizacja ustawy tzw. hazardowej wprowadziła duże ograniczenia dotyczące reklamy zakładów bukmacherskich. Dlatego tak dużą rolę odgrywają w tym przypadku kody promocyjne, które bukmacherzy udostępniają swoim graczom.
Kody promocyjne największego bukmachera w Polsce
Największy polski bukmacher czyli STS stawia na programy afiliacyjne. Dzięki nim dociera do coraz szerszego grona nowych odbiorców. Uczestnikom programu STS zapewnia dostęp do kodów promocyjnych. Kody z kolei uruchamiają specjalna ofertę.
Kod promocyjny STS otwiera dostęp do bonusów na start, czyli przeznaczonych dla graczy otwierających nowe konto w serwisie STS. Najczęściej kod bonusowy jest już zaszyty w linku. Kiedy użytkownik zdecyduje się założyć konto klikając w link afiliacyjny, cały pakiet bonusów zostaje dopisany do jego konta automatycznie.
Inne strategie
Czasem bukmacherzy stosują inna strategię, jeśli chodzi o zastosowanie kodów promocyjnych.
Coraz częściej duże firmy bukmacherskie stawiają także na uniwersalne kody promocyjne dostępne dla wszystkich klientów. Wykorzystują fakt, że gracze mają dużą świadomość istnienia kodów promocyjnych i często samodzielnie ich poszukują, umieszczają kody promocyjne na swoich stronach internetowych. Z powodu częsty wyszukiwani, kody stają się specyficzna formą reklamy.
Kolejnym sposobem i to równie skutecznym okazuje się powiązanie kodów promocyjnych z programem lojalnościowym. Mogą być przyznawane osobom, które zapisują się do programu lojalnościowego lub stosowane jako nagroda dla aktywnych uczestników programu.
Trzecim bardzo popularnym rodzajem są kody zniżki przyznawane klientom, którzy zarejestrowali się do newslettera danej firmy bukmacherskiej.
W każdym z powyższych wypadków znaczenie ma przede wszystkim możliwość skutecznego komunikowania swoich intencji nowym klientom, bez naruszania zapisów tzw. ustawy hazardowej, które narzuca niezwykle restrykcyjne ograniczenia dotyczące zakresu reklamy czyli:
- Zabrania zachęcania do stawiania zakładów bukmacherskich,
- Zakazuje reklamy w radio, telewizji, kinie i teatrze w godzinach 6-22;
- Bukmacher nie może reklamą pozyskiwać graczy wśród osób małoletnich;
- Dozwolona reklama zakładów wzajemnych nie może odwoływać się do wzbogacania i atrakcyjności intelektualnej, fizycznej i seksualnej.
Jakie znaczenie dla marketingu ma zastosowanie kodów promocyjnych?
Dzięki nim utrwala się więź na linii marka – klient. Konsumenci lubią czuć się docenieni i ważni. Jeżeli otrzymują zniżkę lub bonus, to zdecydowanie bardziej pozytywnie doceniają markę.
Ponadto każdy klient, jeżeli może kupić produkt w znacznie lepszej cenie, jest bardziej zmotywowany do działania – szybciej dokonuje wyboru.
Dla dużych marek znanych na całym świecie kody rabatowe to doskonała okazja do zbudowania jeszcze lepszej pozycji i utrwalenia wiedzy klientów na temat firmy. Dla mniej znanych marek jest to sposób na zdobycie rynku.
Artykuł sponsorowany