Marketing mix, czyli elementy takie jak cena, produkt, placement oraz promocja są szczególnie ważne  w wysoce konkurencyjnych branżach, takich jak kasyna internetowe. Skuteczna promocja kasyna internetowego, spowoduje bowiem napływ klientów i zwiększy jego obroty. W tym artykule przekonamy się, po jakie narzędzia sięgają kasyna online i deweloperzy internetowych gier hazardowych, aby promować swoją działalność.

Bonusy dla nowych graczy

Duża ilość podmiotów które konkurują o klienta sprawia, że zachęcenie nowych graczy do skorzystania z kasyna staje się krytycznie ważne dla sukcesu firmy oferującej gry hazardowe w sieci. W tym celu wykorzystuje się tak zwane bonusy depozytowe, czyli premie przyznawane za dokonanie pierwszej wpłaty. Dodają one gotówkę na konto i darmowe spiny.

Mają one na celu zachęcić do gry i związać finansowo gracza. Innym, podobnym narzędziem są premie bez depozytu, przy czym ty nawet nie jest wymagane zrobienie wpłaty, a jedynie weryfikacja konta. Bonusy mogą mieć znaczenie także dla tego, że ze względów regulaminowych i prawnych, w wielu sieciach reklamowych, na przykład Google Ads, nie jest możliwe promowanie kasyn online.

Dbałość o lojalnego klienta

Ale nie tylko nowi gracze powinni otrzymać dodatkowe korzyści. Równie ważne jest utrzymanie stałych graczy, którzy zapewniają dodatkowe dochody kasynu online. W tym celu stosuje się programy lojalnościowe, najczęściej w formie programu dla klientów VIP. Gracze zbierają w nim punkty, które później można wymienić na nagrody takie jak doładowania konta, darmowe spiny, większe limity wypłat wygranych czy obsługa dedykowanego menedżera klienta, dostępnego przez całą dobę.

Duży asortyment produktowy

Stałym elementem marketing mixu jest dobry wybór produktów. Pod tym względem kasyna muszą zadbać o pozostawienie dużej ilości gier. Najchętniej wybieraną kategorią przez graczy są automaty. W największych kasynach jest ich nawet kilka tysięcy, co umożliwia znalezienie idealnej gry dla siebie. Równie ważne jest jednak zadbanie o bardziej interaktywne gry, takie jak ruletka, kości, czy blackjack, szczególnie w formie live casino. Te gry z krupierem na żywo pozwalają na bardziej interaktywną formę rozgrywki, co może przemawiać do wielu graczy i zwiększać ich zainteresowanie kasynami online. Część kasyn udostępnia także zakłady bukmacherskie online, łącząc funkcjonalność kasyna z operatorem zakładów sportowych w Internecie.

Promocja kasyna online

Operatorzy hazardowi powinni zadbać także o dobrą promocję swoich produktów. Chętnie wykorzystuje się tu content marketing, czyli tworzenie treści, które przybliżają kasyna użytkownikom. Treści te publikowane są następnie zarówno na zewnętrznych portalach, jak i na samych stronach kasyn, na przykład w formie bloga. Operatorzy chętnie korzystają też z promocji w mediach społecznościowych, zamieszczając informacje, aktualności czy kody do doładowania konta w serwisach takich jak Twitter. Wreszcie, kasyna korzystają w dużym stopniu z SEO, optymalizując swoje witryny, tak aby wyświetlały się na wysokich miejscach w wyszukiwarkach internetowych. Wszystko to przyczynia się do wzrostu odwiedzalności, a wraz z tym do ilości obrotów rozegranych w kasynie.

make