Zastanawiasz się, w jaki sposób możliwe jest monitorowanie social mediów, by wdrażane działania przyniosły upragnione rezultaty? Przede wszystkim zwróć uwagę na funkcjonalność dostępnych narzędzi, możliwość podglądu oraz analitykę. Inspiruj się i wyciągaj słuszne wnioski.
Jeśli jesteś na tej podstronie to pewnie jesteś właścicielem kanałów social media lub prowadzisz je dla określonej firmy. Zarówno jedna, jak i druga sytuacja będzie skłaniała Cię do systematycznej analizy wszystkich dostępnych kanałów. Ale uwaga, sprawdzaj co się dzieje i jakie powstają pytania nie tylko podczas wewnętrznej komunikacji. Przypatrz się konkurencji - co promuje na swoim Facebooku lub Instagramie, bądź jeszcze innym kanale social media.
Pamiętaj, że do biznesowej komunikacji najlepiej sprawdza się Twitter i LinkedIn, a do mniej formalnej Facebook, czy Instagram.
Dlaczego warto przyglądać się socialowym trendom? Ponieważ to darmowe źródło wiedzy, którą możesz szybko odnieść do swojej oferty.
Monitorowanie social mediów - jakie informacje można odnaleźć?
Wiele dowiesz się o tym, co porabia Twoja konkurencja. Przede wszystkim jednak zbierzesz informacje o tym:
- jakie treści są aktualnie na topie,
- które informacje są chętnie czytane ze względu na wartość merytoryczną, a co bawi Twoją grupę docelową,
- jak kształtują się trendy w zakresie ściśle określonej tematyki,
- które formy graficzne udostępniane są najchętniej i dlaczego,
- czy w swoich kampaniach socialowych wykorzystujesz cały potencjał branży,
- jakie błędy popełniasz podczas komunikacji z klientem,
- jakie posty generują największe zaangażowanie,
- co nowego pojawia się w kanałach social media,
- jak często publikować posty,
- które formy udostępniania treści i formułowania ich są najchętniej czytane,
- które platformy zbierają najwięcej fanów z Twojej branży.
A zatem narzędzia do analizy kanałów social media są ogromnym źródłem wiedzy, bez której trudno sobie wyobrazić codzienną pracę social ninja oraz sukcesy podczas przeliczania konwersji.
Jak może wyglądać analiza w narzędziach social media?
Zacznij od przejrzenia tematycznych wpisów. Posegreguj tematy z branży na takie, które dotyczą aktualnej oferty produktowej Twojego sklepu, a następnie podziel to względem sezonowości. Zobacz, jak przedstawia się potencjał najchętniej wyszukiwanych zapytań. Czy warto poświęcić ich realizacji więcej czasu, czy lepiej poszukać inspiracji w głębszej analizie.
Rozejrzyj się za tematami nie tylko w polskich kanałach social media. Zagraniczne serwisy to wciąż niewyczerpany potencjał do tworzenia konceptów oraz wartościowej kampanii.
Analizuj, analizuj i jeszcze raz weryfikuj swoje kampanie. Bez wyciągania wniosków nie jesteś w stanie eliminować błędów.
Jakie narzędzia wykorzystać do monitoringu?
Od lat, sprawdzonym narzędziem jest chociażby Brand24Google Alerts, czy SentiOne. Jakie dane można wyciągnąć z tych narzędzi? Przede wszystkim można bardzo wiele dowiedzieć się o samych użytkownikach:
- czego poszukują i co ich aktualnie interesuje,
- w jakich tematach możesz dostarczyć klientom dodatkowej wiedzy, a które z potencjałów zostały już całkowicie wyczerpane,
- jakie nowe pomysły można wdrożyć w swoich kampaniach, by czymś się wyróżnić na tle konkurencji i zainteresować klienta,
- o co pytają użytkownicy i czy na pewno powstała już na ten temat wystarczająca odpowiedź.
Inwestycja w profesjonalne narzędzia na pewno nie będzie zmarnowanym potencjałem, a czas spędzony na analizie zapewni systematyczne dochody.