Z marketingowego punktu widzenia newsletter jest dość istotnym narzędziem – jeżeli wiemy, w jaki sposób z niego korzystać, ponieważ w innym przypadku bardzo szybko trafi on do folderu „Spam”. Jak tego uniknąć? O czym należy pamiętać, tworząc newsletter? Odpowiadamy w artykule!

Newsletter – złote zasady

Zanim nawet zaczniemy tworzyć treści do newslettera, powinniśmy ustalić jego cel (zachęta do odwiedzenia strony internetowej? do kupna określonego produktu?) i grupę docelową (target). Jeżeli działalność ma szeroki zakres, pomocne będzie stworzenie – krótkiej! – ankiety osobowej, którą potencjalni klienci będą wypełniać przed zapisem do newslettera. W ten sposób będzie możliwe określenie profilu jego odbiorców i na przykład stworzenie kilku rodzajów treści odpowiadających poszczególnym grupom.

Po wykonaniu tych kroków i zdobyciu czytelników trzeba zadbać o utrzymanie ich uwagi – wiadomości powinny być zatem intrygujące, ale też zwięzłe – warto szanować czas klientów, zwłaszcza w dobie szumu informacyjnego. Z tego też powodu należy dobrać odpowiednią częstotliwość wysyłania newslettera i trzymać się jej – na przykład raz na tydzień.

Newsletter a przepisy

Konstruowanie newslettera to jednak nie tylko kwestie marketingowe – to także kwestie prawne. Polskie przepisy nakazują uzyskać od odbiorców zgodę na przesyłanie newslettera, w tym na przetwarzanie danych osobowych – w przeciwnym razie nadawca może zostać obciążony karą. Dowiedz się, jak stworzyć newsletter zgodny z prawem.