Dużym wyzwaniem, przed którym stają właściciele firm jest sposób dotarcia do klientów. W dobie silnej konkurencji promocja marki jest wręcz nieodłącznym elementem każdej strategii marketingowej. Rosnąca popularność mediów społecznościowych przyczyniła się zatem do wykorzystania tego kanału komunikacji na linii marka - klient, gdzie nawet sam przekaz informacji musi być odpowiednio dostosowany do odbiorców. O czym warto pamięć promując firmę w social media? Sprawdź!

Istota social media

Największą zaletą mediów społecznościowych jest możliwość komentowania, polecenia, pochwalenia, przekazania dalej itd. zamieszczonego materiału. Oznacza to, że marka może prowadzić autentyczną relację ze swoim obecnym i przyszłym klientem. Korzyścią dla marki jest bliższe poznanie w ten sposób preferencji, opinii i przyzwyczajeń potencjalnych klientów. Co więcej, wyrażane w social media sugestie mogą mieć pozytywny wpływ na kształtowanie oferty, a budowanie trwałej więzi może zaprocentować uzyskaniem wotum zaufania i lojalności. Jednak, oprócz licznych zalet płynących z posiadania profilu firmowego w mediach społecznościowych istnieje szereg zagrożeń, które się z tym wiążą. Czynnikiem, który budzi największy niepokój jest osąd użytkowników, często krytyczny i bezlitosny. Dlatego prowadzone kampanie czy forma profilu powinny być w pełni przemyślane i dostosowane do grupy docelowej.

Ważne!
Ważne!Z raportu IRCenter wynika, że aż 90% polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych (dane za 2016 rok). Liderem na rynku nieprzerwanie jest Facebook, jednak aktywność najszybciej rośnie na YouTube i jest wciąż mocno widoczna na Twitterze.

Kiedy publikować w Internecie?

Aby odpowiednio dotrzeć do klienta kluczową rolę, oprócz samego materiału, odgrywa czas publikacji. Potwierdzają to badania prowadzone przez Facebook’a i inne portale, które wskazują, że są one oblegane w określonych porach dnia. Sugerując się tą zasadą, istnieje większe prawdopodobieństwo wywołania aktywności ze strony grona użytkowników, jeśli posty będą publikowane we wskazanych godzinach. Szacuje się, że najlepszą porą publikowania jest godzina 15:00 w dni robocze oraz godziny wieczorne. Zaś środa i weekendy są dniami, kiedy użytkownicy social media chętniej sprawdzają swoje konta w mediach społecznościowych. Warto dostosować swoje treści do odpowiednich typów odbiorców.

Jaki serwis wybrać?

Wybór odpowiedniego serwisu społecznościowego powinien być poparty przede wszystkim odpowiednią analizą. Nie ma potrzeby być wszędzie. Chodzi przecież nie o ilość, ale o jakość, dlatego dobrze jeśli wybór kanału social media będzie spójny z charakterem działalności dopasowany do profilu klienta. Przy wyborze tego odpowiedniego należy pamiętać, że każdy z portali posiada swój indywidualny charakter, który wymaga poznania i dostosowania się do reguł, które nim rządzą. Obecnie popularnymi kanałami social media w Polsce jest Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter i Snapchat.

Czy warto prowadzić profil w social media?

Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Kanały social media są silnym i skutecznym narzędziem promowania marki, które przede wszystkim umożliwiają żywą interakcję z klientem. Jednak ryzyko jakie wiąże się z prowadzeniem profilu w mediach społecznościowych jest równie duże i może zaważyć na obecności marki na rynku w przyszłości. Decyzja o takiej formie komunikacji musi być zatem przemyślana i intrygująca. Bowiem tylko w ten sposób można utrzymać relację z obecnymi klientami, ale też pozyskać nowych.