Ekscytację towarzyszącą wygranej w konkursie trudno porównać z wieloma emocjami. Nic więc dziwnego, że konkurs promocyjny to znakomity pomysł na promowanie firmy, a przede wszystkim budowanie relacji z potencjalnymi klientami. Nad czym warto się zastanowić w tym kontekście i jakich zasad należy przestrzegać?

Konkurs promocyjny to duża szansa dla Twojej firmy

Organizując konkurs, stajesz przed wyjątkową szansą wypromowania swojej marki. Dlaczego? Ponieważ konkursy, w których można wygrać coś atrakcyjnego, siłą rzeczy angażują znacznie większe grono odbiorców niż standardowe przekazy reklamowe. Doskonale widać to na przykładzie mediów społecznościowych. Wystarczy szybkie porównanie postów związanych z konkursami z pozostałymi wpisami. W większości przypadków liczba interakcji – komentarzy, udostępnień czy polubień – będzie znacznie większa w przypadku konkursu.

Nagrody, które przyciągają

Mechanizmy grywalizacji odsłaniają prawdę o człowieku. Wielu ludzi najzwyczajniej w świecie lubi rywalizację. Konkurs promocyjny stanowi zresztą okazję, aby dostać coś „ekstra” i zarazem jest odskocznią od codzienności. Poza tym może być szansą na wejście w posiadanie dobra lub usługi, na które w codziennym, domowym budżecie nie ma miejsca.

Dlatego też zastanów się, jakie nagrody zaproponować klientom. W tym kontekście można powiedzieć o kilku różnych podejściach. Niektóre firmy „idą na całość”, jako nagrodę w konkursie przyznając np. samochód. Inne reprezentują ilościową filozofię, przyznając wiele nagród o mniejszej wartości. Czasami też do wygrania jest coś unikatowego, a największą wartość stanowi właśnie limitowany charakter, np. produkt z autografem czy spotkanie ze znaną osobą.

Prostym rozwiązaniem dla wielu firm jest podzielenie się swoimi produktami lub usługami. Przykładowo, biura podróży organizują konkursy, w których można wygrać zagraniczną wycieczkę w tropiki, a sklepy w nagrodę przyznają określoną ilość wybranego towaru.

Trudność

Jeśli liczy się na dużą popularność konkursu, należy unikać najwyższego poziomu pytań. Wiele zależy od charakterystyki grupy docelowej. Jeżeli oferuje się bardzo niszowe produkty lub usługi, konkurs może być trudniejszy, skoro i tak do rywalizacji przystąpi wąskie grono świadomych klientów. W wielu przypadkach liczy się jednak na to, że proste pytania przyciągną wielu uczestników.

Sprawna komunikacja

Dobry konkurs promocyjny odbija się szerokim echem. Jego celem jest dotarcie nie tylko do stałych, ale przede wszystkim nowych odbiorców. Dlatego tak często konkursy są organizowane w mediach społecznościowych. Przeglądając timeline Facebooka czy stories Instagrama, łatwo skusić się na wzięcie udziału w zabawie organizowanej przez firmę, którą do tej pory się ignorowało. Właśnie dlatego niektóre konkursy mają tak doskonałe zasięgi.

Ile trwa konkurs promocyjny i na czym dokładnie polega? Jakie treści reklamują wydarzenie? Czy termin konkursu jest odpowiedni? Czy opłaca się współpracować przy okazji konkursu z mediami oraz influencerami? To tylko kilka pytań, które warto sobie zadać przed jego zorganizowaniem. Jeszcze jedno: konkursy w mediach społecznościowych nie mogą łamać regulaminowych zasad tych portali!