Twitter w promocji marki

Ta platforma social media jest najlepsza dla specyficznych branż - najwięcej z niej wyciskają politycy, celebryci oraz dziennikarze. Nie oznacza to rzecz jasna, że Twitter nie może wesprzeć wysiłków reklamowych twojej firmy. Możesz wykorzystywać go do informowania o najnowszych produktach, usługach oraz promocjach - internauci wolą krótkie, zwięzłe informacje od wyrafinowanych plakatów i wymyślnych sloganów. Raport serwisu Interaktywnie.com wskazuje, że profile marek lub firm na Twitterze lubi śledzić 6,25% pytanych. Lepszy wynik pojawia się w przypadku obserwowania znanych ludzi - prawie 15%. Ćwierkający na Twitterze angażują się w życie obserwowanych firm i marek - odpowiedzi “tak, często” udzieliło 26,79% użytkowników (drugie miejsce po NK.pl), “sporadycznie” zaznaczyło 55,36%. Polski Twitter to szansa na dotarcie do 2,5 mln użytkowników - prezentujemy zestaw porad, dzięki którym wykorzystasz tę okazję w stu procentach.

  • Na Twitterze zwięzłość wypowiedzi to forma sztuki. Masz tylko 140 znaków na komunikat - wykorzystaj je mądrze. Unikaj publikowania sloganów reklamowych, skup się raczej na dobrych kontaktach, pogawędkach z użytkownikami.
  • Twitter za pośrednictwem usługi Vimeo pozwala na wrzucanie trwających maksymalnie 6 sekund filmików. To potężne narzędzie reklamowe w zręcznych rękach. Dobrym pomysłem jest projektowanie osobnych klipów reklamowych specjalnie na Twittera.
  • Nie spamuj, dziękując ludziom za śledzenie konta.
  • Twitter jest od tego, by pisać krótko, ale bardzo często. Konto musi być żywe, pełne regularnie wysyłanych ćwierknięć.
  • Wchodź w interakcje z użytkownikami, prowokuj dyskusje, zadawaj pytania, wymieniaj opinie. Im więcej, tym lepiej!
  • Używaj hashtagów, specjalnych znaczków do oznaczania tematów. Postaw raczej na jakość, nie na ich liczbę - ćwierkający nie lubią, gdy post jest nimi przeładowany.
  • Nigdy nie wrzucaj pełnych adresów URL, które mogą być długie. Korzystaj ze specjalnych skracarek linków.
  • Niech twoje konto się czymś wyróżnia - postaw na wyjątkowość i kontrowersję.
  • W przeciwieństwie do adresu fanpage’a lub strony na NK.pl nick z Twittera jest krótki. Wykorzystaj to, promując go za pomocą innych platform reklamowych np. na kubkach i koszulkach.
  • Obserwuj na Twitterze ludzi, którzy opanowali używanie go do perfekcji. Można się wiele od nich nauczyć.
  • Zintegruj swoje konto z Facebookiem - co dwie platformy, to nie jedna!
  • Używaj dodatkowych narzędzi, które rozszerzają możliwości serwisu, np. Twitalyzer.
  • Twitter może służyć do punktowania konkurencji. Masz jakieś niezbyt wygodne pytanie do rywalizującej z Tobą firmy? Napisz je na jej koncie!
  • Ćwierkaj w odpowiednich porach dnia - największy ruch można zaobserwować pomiędzy 16 a 21.
  • Dołączaj do list tematycznych, dzięki czemu użytkownicy szybciej znajdą twoje konto.
  • Z Twittera korzystają głównie ludzie młodzi (15-34 lata) - to pod nich twórz przekazy.

Zapraszamy do przeczytania wszystkich artykułów z tego cyklu:

Social media w biznesie