Wiele firm już dawno zrozumiało, że strona internetowa stanowi wizytówkę online prowadzonej przez nich działalności. Dlatego tak ważne jest, aby była dopasowana zarówno do potrzeb użytkowników, jak i odpowiadała na wciąż zmieniające się standardy dotyczące wyglądu i funkcjonalności stron. W poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych, nad którymi warto się chociażby zastanowić.

Trendy w projektowaniu stron - co nowego w 2017 roku?

Charakter firmy, a w tym wszystkie formy jej prezentowania - strona www, materiały reklamowe, identyfikacja wizualna - to ważny aspekt, o którym należy pamiętać i zupełnie “w ciemno” nie podążać za nowinkami. Jednak trendy w projektowaniu stron się zmieniają, dlatego na początek warto choćby zapoznać się z nowościami i zastanowić, które z nich moglibyśmy wdrożyć na naszej stronie internetowej.

Typografia

Trendy w projektowaniu stron 2017

“Przekaz jest najważniejszy” - po części prawda, natomiast nadchodzące albo już istniejące trendy wskazują na to, że ważne jest nie tylko to, co napisaliśmy na naszej stronie, ale także to, w jaki sposób prezentujemy daną treść. Istotne jest, czy całość czyta nam się wygodnie, a słowa i grafika strony do siebie w jakiś sposób nawiązują. Użytkownikom zależy na tym, żeby szybko znaleźć interesujące ich informacje, dlatego projektując stronę, należy pamiętać o tym, że powinny znaleźć się na niej tylko rzeczy najważniejsze w kontekście przeznaczenia serwisu. Tutaj dobrym przykładem jest strona portalu airbnb.pl, gdzie na stronie głównej w prosty sposób zawarte są najważniejsze informacje oraz pola istotne dla korzystających z niego użytkowników.

Płaski design

Trendy w projektowaniu stron - płaski design

Jednym z popularniejszych trendów w projektowaniu stron jest flat design, czyli projektowanie płaskie. Polega ono na eliminacji takich technik jak gradienty i cieniowanie oraz ograniczeniu liczby kolorów. Ten sposób projektowania stawia natomiast na stosowanie tylko prostych kształtów i typografii, a jego głównym celem jest zwiększenie czytelności strony na wszystkich urządzeniach.

Ekran startowy zaprasza po więcej!

Trendy w projektowaniu stron - ekran startowy

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz! To stwierdzenie idealnie pasuje do tematu pierwszego modułu strony głównej, na który “wpada” użytkownik. Netflix rozwiązał to w sposób idealny - jest główne hasło, przycisk call to action i zdjęcie w tle, które zwraca uwagę. Połączenie minimalizmu z jednoczesnymi mocnymi akcentami czerwieni przy najważniejszych punktach pierwszego widoku strony to pomocna technika w akcentowaniu pożądanych przez firmę działań użytkownika.

Storytelling

Trendy w projektowaniu stron - storytelling

Opowiadanie historii przez firmy już od jakiegoś stało się bardzo popularne. I nie bez powodu, ponieważ dobrze opracowana historia marki może działać nie tylko w przypadku kampanii reklamowych, ale także na stronie internetowej, która stanowi nieodłączny element całego wizerunki marki. Powyższy przykład strony promującej serial o rodzinie Kennedych ilustruje, w jak przystępny, czytelny i estetyczny sposób można opowiedzieć historię i wciągnąć użytkownika w jej poznanie.

Trendy w projektowaniu stron na 2017 rok

Trendy to jedno, jednak należy pamiętać, że nie należy podążać zupełnie ślepo za pojawiającymi się nowymi tendencjami projektowania stron. Nad wszystkim stoi brand, a wszelkie działania związane z budowaniem wizerunku marki powinny być spójne, włącznie z jego stroną internetową. Stanowi ona wizytówkę firmy, dlatego należy ja opracować w staranny i przemyślany sposób.