Wiele firm już dawno zrozumiało, że strona internetowa stanowi wizytówkę online prowadzonej przez nich działalności. Dlatego tak ważne jest, aby była dopasowana zarówno do potrzeb użytkowników, jak i odpowiadała na wciąż zmieniające się standardy dotyczące wyglądu i funkcjonalności stron. W poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych, nad którymi warto się chociażby zastanowić.
Trendy w projektowaniu stron - co nowego w 2017 roku?
Charakter firmy, a w tym wszystkie formy jej prezentowania - strona www, materiały reklamowe, identyfikacja wizualna - to ważny aspekt, o którym należy pamiętać i zupełnie “w ciemno” nie podążać za nowinkami. Jednak trendy w projektowaniu stron się zmieniają, dlatego na początek warto choćby zapoznać się z nowościami i zastanowić, które z nich moglibyśmy wdrożyć na naszej stronie internetowej.
Typografia
“Przekaz jest najważniejszy” - po części prawda, natomiast nadchodzące albo już istniejące trendy wskazują na to, że ważne jest nie tylko to, co napisaliśmy na naszej stronie, ale także to, w jaki sposób prezentujemy daną treść. Istotne jest, czy całość czyta nam się wygodnie, a słowa i grafika strony do siebie w jakiś sposób nawiązują. Użytkownikom zależy na tym, żeby szybko znaleźć interesujące ich informacje, dlatego projektując stronę, należy pamiętać o tym, że powinny znaleźć się na niej tylko rzeczy najważniejsze w kontekście przeznaczenia serwisu. Tutaj dobrym przykładem jest strona portalu airbnb.pl, gdzie na stronie głównej w prosty sposób zawarte są najważniejsze informacje oraz pola istotne dla korzystających z niego użytkowników.
Płaski design
Jednym z popularniejszych trendów w projektowaniu stron jest flat design, czyli projektowanie płaskie. Polega ono na eliminacji takich technik jak gradienty i cieniowanie oraz ograniczeniu liczby kolorów. Ten sposób projektowania stawia natomiast na stosowanie tylko prostych kształtów i typografii, a jego głównym celem jest zwiększenie czytelności strony na wszystkich urządzeniach.
Ekran startowy zaprasza po więcej!
Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz! To stwierdzenie idealnie pasuje do tematu pierwszego modułu strony głównej, na który “wpada” użytkownik. Netflix rozwiązał to w sposób idealny - jest główne hasło, przycisk call to action i zdjęcie w tle, które zwraca uwagę. Połączenie minimalizmu z jednoczesnymi mocnymi akcentami czerwieni przy najważniejszych punktach pierwszego widoku strony to pomocna technika w akcentowaniu pożądanych przez firmę działań użytkownika.
Storytelling
Opowiadanie historii przez firmy już od jakiegoś stało się bardzo popularne. I nie bez powodu, ponieważ dobrze opracowana historia marki może działać nie tylko w przypadku kampanii reklamowych, ale także na stronie internetowej, która stanowi nieodłączny element całego wizerunki marki. Powyższy przykład strony promującej serial o rodzinie Kennedych ilustruje, w jak przystępny, czytelny i estetyczny sposób można opowiedzieć historię i wciągnąć użytkownika w jej poznanie.
Trendy w projektowaniu stron na 2017 rok
Trendy to jedno, jednak należy pamiętać, że nie należy podążać zupełnie ślepo za pojawiającymi się nowymi tendencjami projektowania stron. Nad wszystkim stoi brand, a wszelkie działania związane z budowaniem wizerunku marki powinny być spójne, włącznie z jego stroną internetową. Stanowi ona wizytówkę firmy, dlatego należy ja opracować w staranny i przemyślany sposób.