Czy w 6 sekund można zainteresować odbiorców i przekazać ciekawą informację? Okazuje się, że tak i wcale nie jest to takie trudne, jak mogłoby się z pozoru wydawać. Obecnie handel to bardzo wymagająca branża, która jest bezlitosna dla sprzedawców. Jednak specjaliści dają wiele możliwości i otwierają coraz więcej drzwi, aby pomóc przedsiębiorcom zaistnieć na rynku sprzedażowym. Szczególnie e-handel wymaga dużego zaangażowania ze strony samej firmy. W dzisiejszych czasach to właśnie e-biznes nadaje tempo rozwojowi handlu, a znaczenie sprzedaży offline stale maleje. Żeby dobrze zarządzać własnym biznesem i prowadzić skuteczne kampanie reklamowe oraz marketingowe, trzeba do tego posiadać odpowiednie narzędzia. Od pewnego czasu mamy dostęp do kolejnej aplikacji, jaką jest Vine.

Użytkownicy zwariowali na punkcie Vine

O tej aplikacji w Polsce wie jeszcze niewiele osób, a jest to ogromny błąd, ponieważ jej potencjał jest duży. Branża e-commerce to nie tylko sama sprzedaż, ale również nawiązywanie interakcji z klientami i nieustanne szukanie nowych kanałów komunikacji. Internet to możliwości, szybkość, najnowsze trendy, wielokanałowość i wygoda. Zatem decydując się na działanie w jego obrębie, nie sposób jest sprzeciwić się temu przeświadczeniu.

W innych krajach o Vine wie już bardzo dużo osób. Szczególnie chętnie korzysta z tej aplikacji młode pokolenie, które tylko czeka na nowości pojawiające się rynku. Czym właściwie jest to innowacyjne narzędzie? Vine to program, który umożliwia udostępnianie krótkich 6 sekundowych filmików. Powstał w roku 2012 i po kilku miesiącach został wykupiony przez Twittera.

W świecie, którym rządzą urządzenia mobilne, takie narzędzie musiało wywołać burzę wśród młodych użytkowników. Jednak nie tylko oni dostrzegają w nim coś naprawdę „cool”. Z racji tego, że przedsiębiorcy chcą być wszędzie tam, gdzie ich potencjalny klient, również oni sięgają po Vine. Dużym atutem jest prosta obsługa aplikacji, zatem nie trzeba poświęcać zbyt dużo czasu na jej naukę. Filmik jest kręcony bezpośrednio w programie. Można go następnie skrócić, zmienić kolejność, wyciszyć czy pogłośnić. Jest tylko jedno ograniczenie - czas. Musimy zmieścić się w 6 sekundach. Oznacza to jedno: stworzony materiał musi być naprawdę mocny.

Wykorzystaj swoje 6 sekund dzięki Vine

Ktoś może powiedzieć: to niemożliwe, to zbyt mało, żeby móc coś przekazać, pokazać czy zaprezentować.

Nie bądźmy jednak takimi pesymistami. Vine stworzono z myślą, że będzie spełniać pewną funkcję. Początkowo główną tematyką była rozrywka. Użytkownicy pokazywali swoje życie, udostępniali filmiki ze spotkań z przyjaciółmi czy imprez, a także humorystyczne scenki. Tak jest również dzisiaj. Młodzi ludzie lubią się dzielić swoim życiem prywatnym i mają taką możliwość na Vine. Jednak aplikacja została wzbogacona o bardziej wartościowe treści i zyskała znaczenie wśród przedsiębiorców, którzy w ten sposób chcą dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Szczególnie dotyczy to sprzedaży artykułów dla młodzieży tj. ubrań, sprzętu elektronicznego czy ciekawych gadżetów. Bardzo dobrze na Vine czują się również biura podróży i sprzedawcy sprzętu sportowego. Nad taką formą wsparcia swojej kampanii powinni również pomyśleć przedsiębiorcy z branży gastronomicznej i wnętrzarskiej. Na pewno odbiorców zainteresuje pieczenie ciasta w silikonowej formie czy smażenie naleśników na teflonowej patelni w 6 sekund.

Możliwości wykorzystania Vine jest wiele i na pewno każdy po pewnym czasie wpadnie na jakiś genialny pomysł. Bez wątpienia to gadżety odgrywają pierwszoplanową rolę. W 6 sekund naprawdę można zaprezentować nowy produkt czy pokazać jego ciekawe wykorzystanie. Najważniejsze jest, aby zaciekawić oglądających. Nie mamy zbyt wiele czasu, aby pokazać coś naprawdę ekstra. To jednak da się zrobić, o czym możemy przekonać się, oglądając filmiki firm Vans, Orange czy Honda.

Vine - całkiem nowe video

Ograniczenie czasowe zmusiło użytkowników do stworzenia nowego typu filmu. Jak w 6 sekundach zawrzeć dużo interesującej treści? Coraz częściej możemy spotkać się z filmikami, które przypominają animację poklatkową. Pamiętacie animowane gify? To właśnie one są dla wielu inspiracją do montowania filmów na Vine. Niektórzy nawet zatrudniają specjalistów od montażu filmów czy marketingu. Wszystko po to, aby zaskakiwać i wyróżniać się. To jest najważniejsze w dzisiejszej reklamie, która nie może być bezwartościową treścią. Stworzenie humorystycznego przekazu może nie wystarczyć - w przekazywanej treści musi być sens i widoczny konkretny cel. To wymaga dużej kreatywności, ale efekt końcowy pozytywnie cię zaskoczy.

Diamond Cosmetics wie, jak to się robi na Vine

Firma Diamond Cosmetics sierpień może zaliczyć do najbardziej pracowitych miesięcy. Przedsiębiorstwo zdecydowało się na kampanię nowego lakieru hybrydowego Semilac właśnie na Vine. Do współpracy firma zaprosiła trzy osoby: Aleksandrę Foryś, Elwirę Rogoda i Kasię Ogórek.

Diamonds Cosmetics jeszcze przed rozpoczęciem kampanii dała znać o tym, co będzie działo się w najbliższym czasie. Rozesłała listy do influencerów i aktywnych w sieci marek, które miały stanowić zapowiedź dla działań na tym kanale. Filmiki, które były nagrywane przez wybrane osoby, zostały opublikowane nie tylko na Vine, ale również na innych portalach społecznościowych, co znacznie zwiększyło zasięg działania marki.

Firma chciała dotrzeć do wszystkich kobiet, zarówno tych młodych, które interesują się modą, jak również tych aktywnych zawodowo oraz matek z dziećmi, które nie mają zbyt dużo czasu dla siebie. Inspiracją do stworzenia filmików była kobieca natura, delikatność i subtelność. Jednocześnie nie mogło być to wszystko tak oczywiste - należało puścić wodzę wyobraźni, ale zaprezentować produkt w ciekawy i zachęcający sposób. Kasia Ogórek w 6 sekund pokazała niezdecydowaną naturę kobiety, a następnie radość z uzyskanego wyglądu po użyciu produktu. Aleksandra Foryś postawiła na kolory i motyw kwiatowy. To również było doskonałym pomysłem. Jej filmiki szczególnie przemówiły do młodych i szalonych dziewczyn, które chętnie eksperymentują z modą i cieszą się wakacyjną wolnością. Elwira Rogoda postawiła na kobiety, które żyją w biegu i muszą podejmować szybkie i zdecydowane decyzje, dotyczące również wyglądu, czyli np. wyboru lakieru do paznokci. Diamond Cosmetics doskonale wykorzystało możliwości Vine i tym samym swoje cenne 6 sekund.