Rozsyłając mailing, warto mieć na uwadze, że ważna tutaj jest nie tylko treść merytoryczna, ale także kolory. Barwy mogą wpłynąć na nastrój Twojego odbiorcy – stosując je poprawnie, wzbudzisz jego zaufanie, a nawet napoisz go optymizmem.
Kolory w mailingu – jakie jest ich znaczenie?
Nie wiesz, jakie kolory zastosować w mailingu? Najpierw zastanów się jaki efekt chcesz uzyskać! Barwy wybrane z głową podkreślą efekt końcowy i pomogą w osiągnięciu celu.
Jakie barwy często stosowane są w mailingu? Jest to przede wszystkim kolor czerwony, który kojarzy się z energia i siłą, a dodatkowo przyciąga uwagę – znakomicie nadaje się do oznaczania wyprzedaży oraz promocji. Często wykorzystywany jest też żółty i pomarańczowy, przywodzące na myśl młodość oraz dobrą zabawę. Chcesz podkreślić świeżość i naturalność produktu? Wybierz zieleń, która świetnie sprawdza się w promocji żywności ekologicznej. W przypadku firm technologicznych lub banków doskonale sprawdza się barwa niebieska – wzbudza bowiem zaufanie, a także sygnalizuje wiedzę i kompetencje. Jeśli chcesz natomiast podkreślić luksus i elegancję usług, zdecyduj się na kojarzoną z profesjonalizmem czerń.
Jak stworzyć idealny mailing?
Dobierasz barwy w mailingu? Pamiętaj, że mniej znaczy więcej! Aby całość wyglądała estetycznie, zastosuj maksymalnie trzy kolory – jeden przewodni i dwa uzupełniające. Jako tło najlepiej sprawdzają się natomiast stonowane odcienie, dzięki którym mailing jest przejrzysty i czytelny.
Wybierając kolor przewodni, warto zwrócić uwagę na barwy zawarte w logo marki – jeśli wykorzystasz je również w mailingu, komunikacja stanie się spójna i odbiorcy bezproblemowo skojarzą wiadomość z Twoją firmą.
Pamiętaj o prawidłowym dobieraniu barw – zastosowanie niepasujących do siebie lub zbyt jaskrawych kolorów zmniejszy czytelność mailingu.
Zobacz też: