Dress code w biznesie określa zasady dobrego ubioru służbowego. Znajomość tajników dotyczących ubioru może okazać się pomocna nie tylko podczas pracy w biurze, ale też w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. O czym warto pamiętać dobierając części garderoby? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

 

Do czego dostosować dress code?

Strój powinien być dostosowany nie tylko do stanowiska pracy, ale także do polityki firmy. Bywa również, że to pracodawca określa, w jaki sposób mają ubierać się pracownicy – są oni bowiem najlepszą wizytówką firmy. Ważną funkcję pełnią tutaj kolory, gdyż ich mowa może wpłynąć na Twój wizerunek. Pamiętając o ich właściwościach, możesz podkreślić swoją osobowość. Jak wybrać odpowiedni kolor garderoby? Warto tutaj mieć na uwadze znaczenie poszczególnych barw. Warte uwagi są ciemne odcienie dodające prestiżu oraz powagi, a także jaskrawe wskazujące na aktywność i nowoczesność. Jeśli chcesz wzbudzić zaufanie klienta, kontrahenta lub pracodawcy, wybierz garderobę w kolorze niebieskim.

Jakie są podstawowe zasady dress code?

Przede wszystkim nie wolno przesadzać z biżuterią i gadżetami, które mogą odciągnąć uwagę Twojego rozmówcy od poruszanych przez Ciebie kwestii. Ważne jest też tutaj prawidłowe zgranie kolorów – zbyt duża liczba barw może mieć działanie podobne do nadmiaru bransoletek, pierścionków lub guzików. W przypadku kobiet nie są też mile widziane „nieskromne” spódnice – powinny sięgać przynajmniej do kolana. Niewskazane są także bluzki na ramiączkach oraz głębokie dekolty. Panowie powinni natomiast wystrzegać się chodzenia w sandałach i rozpiętych koszulach, a także luzowania krawatów i podwijania rękawów. Kluczem do sukcesu zazwyczaj bywa prostota i minimalizm. Polecamy; Katalog stron Talizmany

karta szkolenia wstępnego bhp
lista obecności
niewykorzystany urlop