Profesjonalnie prowadzone pozycjonowanie pozwala osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, co przekłada się na wzrost ruchu na stronie i zwiększenie konwersji, a tym samym zysków firmy. Mimo że SEO cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród właścicieli firm i sklepów internetowych, to wciąż jeszcze spora grupa przedsiębiorców rezygnuje z tej formy promocji, tracąc tym samym możliwość uzyskania znakomitych rezultatów biznesowych. Sprawdź, dlaczego pozycjonowanie stron jest potrzebne Twojej firmie. Przekonaj się też, dlaczego to najczęściej lepszy wybór niż płatne kampanie reklamowe.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Zanim przejdziemy do przedstawienia korzyści wynikających z SEO, dowiedz się, czym właściwie jest pozycjonowanie. Otóż jest to zespół działań, których głównym celem jest poprawa widoczności danej witryny w internecie oraz zwiększenie jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Aktualnie na wynik serwisu w rankingu Google wpływa aż 200 czynników! Aby pozycjonowanie przyniosło najlepsze efekty, należy więc podejść do niego kompleksowo, starannie opracowując odpowiednią strategię i prowadząc stosowne działania, które pozwolą na spełnienie wymagań rankingowych Google. W zakres owych działań SEO wchodzi m.in. audyt, optymalizacja techniczna witryny, dobór właściwych fraz kluczowych, content marketing oraz link building.

Pozycjonowanie dla Twojej firmy – dlaczego warto?

Profesjonalnie prowadzone pozycjonowanie stron internetowych może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to większa widoczność serwisu oraz zwiększone szanse na to, że użytkownik kliknie w odnośnik i wejdzie na Twoją stronę. SEO prowadzi zatem do wzrostu ruchu w witrynie. Im więcej użytkowników wchodzi na stronę, tym większe są szanse, że dokonają oni konwersji. Każda z osób odwiedzających Twój serwis to potencjalny klient, który może skorzystać z usług, zakupić produkt, ale również zapisać się do newslettera, zostawić swoje dane w formularzu kontaktowym, ściągnąć e-book lub zrealizować inny pożądany cel.

Dobra widoczność strony sprzyja też budowaniu rozpoznawalności marki. Nazwa Twojej firmy czy adres witryny, na które często natrafia użytkownik w rankingu Google, ale i w innych miejscach w sieci sprawia, że łatwiej mu zapamiętać markę. Dzięki wysokiej jakości treściom i działaniom z zakresu content marketingu pozycjonowanie stron pomaga również kreować pozytywny wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Wartościowe, merytoryczne artykuły, poradniki czy wpisy blogowe pozwalają marce zareklamować się jako specjalista branżowy i zdobyć zaufanie odbiorców, co w dłuższej perspektywie może przełożyć się na wzrost konwersji. Zaletą pozycjonowania jest też możliwość dotarcia do klienta na każdym etapie procesu zakupowego, w tym również do osób realnie zainteresowanych zakupem produktu albo skorzystaniem z usługi.

Pozycjonowanie a inne formy promocji

Dlaczego pozycjonowanie stron jest często lepsze niż inne rodzaje kampanii internetowych, np. Google Ads? Przede wszystkim SEO umożliwia uzyskanie wysokich pozycji w rankingu Google na długi czas, w odróżnieniu od kampanii Google Ads, które zapewniają miejsce w wynikach wyszukiwania jedynie wtedy, gdy kampania jest zasilana pieniędzmi. Kiedy na koncie kończą się środki, ustaje również wyświetlanie reklam w Google. Profesjonalnie prowadzone działania SEO zapewniają znacznie trwalsze rezultaty, a nawet dobre wyniki w rankingu jeszcze przez długi czas po zatrzymaniu działań SEO.

Udowodniono również, że internauci mają zwykle większe zaufanie do witryn, które znajdują się w bezpłatnych, czyli organicznych wynikach wyszukiwania Google, niż do linków sponsorowanych. W rezultacie chętniej w nie klikają, zwiększając w ten sposób ruch na stronie i prowadząc do wzrostu konwersji. Może być zatem tak, że pomimo przeznaczania dużych środków finansowych na płatne kampanie Google Ads, ich rezultaty okażą się znacznie gorsze niż w przypadku pozycjonowania.

Płatne linki sponsorowane w sieci wyszukiwania są wyświetlane jedynie w rankingu Google. Profesjonalne pozycjonowanie skupia się natomiast nie tylko na obecności w wyszukiwarce, ale również w innych miejscach w sieci. Jeden z ważnych elementów SEO – content marketing obejmuje umieszczanie merytorycznych treści nie tylko w danym serwisie (np. na blogu), ale również w innych miejscach w internecie. To prowadzi do budowania profilu linków, ale również do kreowania pozytywnego wizerunku marki. Kampania Google Ads w sieci wyszukiwania nie ma odpowiednich narzędzi, które umożliwią osiągnięcie tego samego efektu.

Pozycjonowanie stron internetowych? Tylko z ekspertami

Pozycjonowanie to skomplikowany, długotrwały proces wymagający dużej wiedzy i doświadczenia. Dlatego warto zaufać specjalistom, którzy opracują odpowiednią strategię i wdrożą w życie kolejne etapy działań SEO. Agencja marketingowa Artefakt od lat z sukcesem pozycjonuje platformy zakupowe, strony firmowe, sklepy internetowe i blogi klientów z różnych branż, pomagając im osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz znakomite współczynniki konwersji. Więcej informacji o pozycjonowaniu , znajdą Państwa pod adresem   https://www.artefakt.pl/pozycjonowanie-stron

Artykuł partnera, tekst zewnętrzy