Stale zmieniające się reguły rządzące rynkiem on-line, rodzą potrzebę zmian w firmach zorientowanych na sukces, gdyż jedynie przedsiębiorcy otwarci na rozwój technologiczny, zwiększą swoje szanse na postrzeganie ich jako liderów na internetowym rynku. Co więcej, przez swoją innowacyjność będą wyróżniać się wśród firm konkurencyjnych. Pojęcie marketingu internetowego przedstawia używanie Internetu do celów reklamowych, zwiększających sprzedaż usług lub dóbr. Na marketing internetowy składa się tzw. affiliate marketing, reklama 'pay per click', product marketing, blog marketing, buzz marketing, optymalizacja stron, reklama interaktywna, email marketing, reklama banerowa , a także blogowanie. E-mail marketing Jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zakwalifikować można tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę lojalności konsumenckiej, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, a także sprzedaż. Natomiast najczęściej stosowanymi jego narzędziami są: dzienniki elektroniczne, newslettery firmowe, biuletyny wewnętrzne oraz reklamy w wiadomościach mailowych. Reklama banerowa jest to wykorzystanie elementów graficznych, na przykład flashy, animacji, gifów, obrazków, zdjęć, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Reklama banerowa jest jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin marketingu internetowego, a zarazem najciekawszą formą reklamy internetowej. Daje duże możliwości twórcze jej wykonawcom. Co więcej, banery są umieszczone w różnych częściach strony internetowej, przy czym najskuteczniejsze są te miejsca, które na danej witrynie rzucają się w oczy. Pay per click Jest rodzajem reklamy internetowej, w której główną role odgrywa płatność za kliknięcie w baner lub link, a nie za jego wyświetlenie. Zleceniodawca reklamy, płaci za każda osobę, która za pomocą linku przejdzie do strony produktu.