Storytelling jest techniką reklamy, która umiejętnie angażuje, pobudza wyobraźnię i emocje odbiorców. Umiejętność tworzenia historii, w których ukryte są elementy nawiązujące do danej firmy bądź produktu to idealny sposób na marketing.
Czym jest Storytelling?
Interesujące historię są nieodłącznym elementem życia każdego człowieka. Opowieści stanowią pewną podstawę społeczeństwa, ponieważ od wieków towarzyszyły one ludziom w codzienności. Historie mogą edukować, inspirować, dokumentować, a także zapewniać pewnego rodzaju rozrywkę. Ludzie natomiast są albo ich częścią, albo sami je tworzą.
Storytelling to już powszechnie spotykane zjawisko, wykorzystywane zarówno w biznesie jak i marketingu, by budować pozytywny wizerunek firmy. Angażujące treści nie tylko pobudzają odbiorców, zachęcają ich w pewien sposób do nawiązania interakcji.
Typy narracji w storytellingu
Storytelling nie jest jedynie opowieścią, przed planowaniem tego typu kampanii reklamowej należy przemyśleć niezwykle istotną kwestię jaką jest typ narracji. Jest ona ważne ponieważ powinna być dostosowana do charakteru opowiadanej historii.
-
Kim jesteś - historia skupiona na przybliżeniu postaci człowieka, produktu bądź marki. Jest ona nakierowana na opis rozwoju i ukazanie zmian. Często wykorzystywana w opowieściach ukazujących porażkę, błędy i wnioski, które z nich wynikają.
-
Dlaczego tu jestem - celem tych opowieści jest pokazanie idei i pomysłów, rozwiązań, podejmowanych działań i związków przyczynowo=skutkowych.
-
Wizja - powinna inspirować do działania, wywoływać wiele emocji, chęć do życia i uśmiech na twarzy.
-
Historia, która uczy - opowieść powinna gromadzić przykłady, które można powiązać z elementami historii, a następnie łatwo zapamiętać jej fragmenty.
Storytelling jest nie łatwym zadaniem. Angażujące historie w kreatywnych formach to nie lada wyzwanie dla firmy. Bez względu na formę narracji, obrazu czy dźwięku, należy pamiętać o tym, że opowieść powinna również inspirować. Dobrze przygotowany i stworzony storytelling jest w stanie sprzedawać produkty czy usługi, a wizerunek marki w oczach klientów staje się solidny i wiarygodny.