Rozwój Internetu, mający związek z jego ekspansją, spowodował, iż często strony internetowe traktowane są przez użytkowników już nie jedynie jako źródło informacji oraz wymiany poglądów, lecz też jako miejsce, w którym można znaleźć nowoczesne oprogramowania komputerowe.
Technologiczny rynek usługowy przybrał trzy podstawowe kierunki rozwojowe, aplikacje biznesowe, aplikacje rozrywkowe i aplikacje instytucjonalne.
Usługi rozrywkowe
Umożliwiają one praktycznie nieograniczony dostęp do imponujących rozmiarów bazy filmowej (VOD) czy muzycznej (MOD), z każdego miejsca na świecie. Redukują również wydatki związane za kupnem płyty CD czy DVD. Duża popularnością cieszą się również internetowe gry komputerowe, przewyższające swoich płytowych poprzedników możliwością bieżącego komunikowania się między osobami grającymi.
Aplikacje bankowe i urzędowe
Usługi internetowe zapoczątkowały instytucje finansowe, które dały swoim konsumentom pełen dostęp do panelu zarządzania osobistymi pieniędzmi, zgromadzonymi na koncie bankowym. Chociaż początkowo samodzielne wykonywanie przelewów przez Internet budziło dużo kontrowersji, obecnie mało kto radzi sobie bez tego rodzaju usług. W ślad za bankami ruszyły też urzędy państwowe, które umożliwiły obywatelom realizację zgłoszeń rejestracyjnych czy przesyłanie formularzy urzędowych droga elektroniczną i dziś E-urzędy cieszą się pełną akceptacją ze strony społeczeństwa.
Aplikacje B2b
Dzięki internetowej dostępności, umożliwiają stałą kontrolę nad procesami firmowymi, z każdego miejsca na świecie. Przydają się one do obsługi firmy logistycznej, rachunkowości małych i mokro przedsiębiorstw, wsparcia handlowo-magazynowego, zarządzania czasem pracy i kadrami, a także w gastronomi i hotelarstwie, w administracji publicznej (BIP), w agencjach reklamowych oraz w zakładach opieki medycznej.