Employer branding jest coraz istotniejszy dla przedsiębiorców – nic w tym dziwnego! To, jak firma jest postrzegana i jaką ma opinię, może być znaczną częścią jej sukcesu. Przedsiębiorcy stosują różne metody budowania wizerunku. Popularnym sposobem jest budowanie marki przy pomocy content marketingu. Czy warto brać ten sposób pod uwagę? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w niniejszym artykule!
Budowanie marki przy pomocy content marketingu – Content is a king!
Pewnie wielu z nas kojarzy to zdanie, a nawet może często je powtarzamy: content is a king! Dzięki dobrze zbudowanym treściom możemy wiele zyskać – stajemy się ekspertem w swojej dziedzinie, tym samym użytkownicy mają do nas większe zaufanie, są bardziej lojalni, a to przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Dobre teksty sprawią również, że nasza pozycja w wyszukiwarce Google będzie wyższa, zwiększyć może się także współczynnik konwersji.
Nic więc dziwnego, że budowanie marki przy pomocy content marketingu wydaje się doskonałym pomysłem – dzięki temu możemy wiele zyskać. Warto jednak pamiętać, że w takim przypadku nie można lekceważyć jakości treści i publikować coś, co nie jest dopracowane.
Pamiętajmy, by teksty nie były również słupem ogłoszeniowym, to jasne, że chcemy sprzedać produkt, jednak zbyt nachalna reklama odstraszy zamiast przyciągnąć. Dlatego do przygotowania tekstów warto zatrudnić osoby, które na co dzień zajmują się tworzeniem tekstów, np. ekspertów w dziedzinie czy copywriterów.
Ważne! By treść była wartościowa, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka czynników:
|
Budowanie marki przy pomocy content marketingu – gdzie?
Wiemy już, że treść jest niezwykle ważna, a budowanie marki przy pomocy content marketingu jest doskonałym pomysłem. Gdzie jednak to robić i w jakiej formie?
Przede wszystkim warto pomyśleć o blogu firmowym lub też portalu tematycznym zawierającym teksty ekspertów. Istotne są również teksty gościnne na portalach i w czasopismach branżowych.
Z takich zaproszeń warto korzystać, jednak nierzadko są one kosztowne, w związku z tym trzeba taki krok dokładnie przemyśleć.
Budowanie marki przy pomocy content marketingu - na co zwrócić uwagę?
Zanim zdecydujemy się na to, by zamieścić tekst naszego autorstwa w branżowym czasopiśmie lub portalu, musimy upewnić się, że jest to prawidłowe do tego miejsce. Na co więc zwracać uwagę?
-
Kto również publikuje w tym miejscu – nie da się ukryć, że zyskamy w oczach odbiorców, jeśli pojawimy się w publikacji wśród renomowanych marek. Dzięki temu czytelnicy łatwiej nam zaufają, gdyż otoczenie niejako jest potwierdzeniem, że jesteśmy firmą renomowaną.
-
Jaki jest zasięg medium – warto poprosić o informacje o tym, kto jest odbiorcą pisma czy portalu i przekonać się, czy na pewno jest to nasza grupa docelowa. Dzięki temu będziemy mogli dopasować treść, język oraz upewnimy się, że naprawdę piszemy dla ludzi, którzy mogą potencjalnie stać się naszymi klientami czy pracownikami.
-
Forma publikacji – sprawdźmy również, jaka jest forma publikacji i do jak wielu osób może dotrzeć, przykładowo czasopismo drukowane ma określony nakład, a artykuł w internecie dotrze do większej liczby odbiorców. Może również okazać się, że artykuł jest publikowany w dwóch formach, co jest bardzo komfortową sytuacją.
-
Rzetelność – wspominaliśmy już o tym, jak ważna jest rzetelność publikacji. Taki artykuł musi być poprawny merytorycznie, złożony z faktów, a reklama w nim zawarta powinna być jak najmniej nachalna.
Budowanie marki przy pomocy content marketingu – czy warto?
Chyba nie ma wątpliwości, że budowanie marki przy pomocy content marketingu jest dobrą strategią, jednak wymaga przygotowań i przede wszystkim dokładnego zastanowienia się nad tym, gdzie i dlaczego chcemy publikować.
Dobrze zbudowany content może przyciągnąć do nas grupę lojalnych klientów, ale także sprawić, że nasza firma zyska renomę i będą chcieli pracować dla nas najlepsi specjaliści w branży.
Taki sposób budowania marki może być kosztowny, jednak z pewnością odpowiednio przygotowany będzie doskonałą inwestycją. Pamiętajmy jednak, że odbiorcy liczą na jakość, nie na ilość, dlatego teksty powinny być merytorycznie i formalnie niezwykle dopracowane.