Każda osoba, która działa już od jakiegoś czasu w świecie e-commerce dobrze wie, jak trudno zdobyć klientów na tak konkurencyjnym rynku. Sklepów internetowych jest bardzo dużo, dlatego też właściciele e-biznesów muszą nieustannie walczyć o klientów. W tym celu trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na to, co powinien zawierać sklep internetowy, który będzie skuteczny, a tym samym będzie przynosił zyski.

Co powinien zawierać sklep internetowy?

Im bardziej prosty, tym lepiej. Mało elementów rozpraszających uwagę klienta. W końcowym widoku powinny znaleźć się tylko niezbędne rzeczy, tzn. podsumowanie zamówienia, przycisk Przejdź do kasy, czy opcja Kontynuuj zakupy. Tylko podstawowe i niezbędne informacje, która w prosty sposób będą pokazywały klientowi, jedyną i słuszną ścieżkę, czyli opcję Zapłać (finalizacja zamówienia).

 

  • Karta produktu

 

W sklepie internetowym nie mamy możliwości dotknięcia produktu, dlatego tak ważna jest jego prezentacja. Zadbaj o kartę produktu, na której powinny znaleźć się m.in informacje o:

  • cenie - musi być zamieszczona w widocznym miejscu, nie zmuszaj klienta do jej szukania, bo może go to najzwyczajniej zniechęcić do zakupu
  • dostępność towaru - informacja na wstępie o dostępnej ilości towaru jest bardzo pomocna dla klienta.
  • czas dostawy
  • dobrej jakości zdjęcia - kupujemy oczami, dlatego zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia, które w atrakcyjny sposób przedstawią Twoją ofertę
  • Wyszukiwarka

Wszelkie elementy, które ułatwią klientowi znalezienie produktu mogą przyspieszyć proces jego zakupu. Dołącz do swojego sklepu wyszukiwarkę, która przy wpisywaniu będzie podpowiadała, gdzie można znaleźć produkt. Ciekawym rozwiązaniem jest wyszukiwarka, która w wynikach wyszukiwania wyświetla zdjęcia produktów.

Dowiedz się, jak założyć i rozkręcić własny sklep internetowy »