Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że najtrudniejsze w prowadzeniu sklepu internetowego jest jego założenie – zakup domeny i uregulowanie spraw logistycznych to jednak zbyt mało, aby osiągnąć sukces. Należy również zadbać o dobry marketing, dzięki któremu klienci dowiedzą się o Twoim sklepie.

 

Otwarcie sklepu internetowego to dopiero początek. Aby zdobyć zainteresowanie klientów, trzeba się nieco natrudzić. W tym celu należy podjąć działania marketingowe – nie są one bardzo kosztowe, ale na pewno czasochłonne.

Sklep internetowy – jak promować go w sieci?

Przedsiębiorcy często uważają, że problem lokalizacji dotyczy tylko sklepów stacjonarnych – nic bardziej mylnego. W przypadku sprzedaży online ważna jest bowiem trafna domena, dzięki której potencjalni klienci często trafiają na daną stronę. Adres powinien być przede wszystkim krótki i łatwy do zapamiętania. Warto też zadbać o jego niepowtarzalność, co ułatwi wyróżnianie się na tle konkurencji. Domena powinna również być adekwatna do sprzedawanych produktów lub usług – wówczas klienci będą łatwo kojarzyć się z danym sklepem.

Jak promować sklep internetowy w social media?

Warto docenić moc, jaką mają portale społecznościowe. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na promowanie produktów lub usług na Facebooku – tworząc fanpage, łatwo zdobyć wielu fanów, którzy mogą  stać się również klientami. Wizerunek sklepu internetowego można budować także na Instagramie lub w serwisie Printerest. Świetnie sprawdzaj się również Twitter, czyli mikroblog pozwalający na szybkie informowanie użytkowników o nowościach, przecenach lub konkursach.

Zobacz też:

wynagrodzenie netto brutto

ewidencja pojazdów

leasing finansowy a operacyjny