Polacy pokochali e-commerce, a statystyki sprzedaży przez Internet z roku na rok są coraz bardziej imponujące. Promowanie e-sklepów wymaga jednak podjęcia bardzo wielu działań w walce o pozyskanie i utrzymanie klientów. Jednym z ciekawych rozwiązań są kampanie powitalne. Co należy wiedzieć o ich planowaniu i wdrażaniu? O tym przeczytasz w poniższym poradniku.

Mailing podstawą nowoczesnego marketingu

Chociaż e-mail nie jest współczesnym wynalazkiem, a w dobie mediów społecznościowych nie kojarzy się jako podstawowy środek komunikacji, ma niezaprzeczalny potencjał marketingowy. Zdecydowanie warto go wykorzystać, odpowiadając za prowadzenie i promocję sklepu internetowego.
Są osoby, które nie oglądają telewizji lub korzystają z Internetu w sposób ograniczony. Jest całkiem spore grono ludzi negatywnie nastawionych do mediów społecznościowych, ale poza wszystkim do codziennego funkcjonowania e-mail okazuje się niezbędny. Poczta elektroniczna jest potrzebna w pracy i w trakcie jej poszukiwań, przy korzystaniu ze smartfonów, przy wszelkich rejestracjach – po prostu na każdym kroku. Dlatego stanowi kanał, którym można dotrzeć do potencjalnego klienta.

Zapisanie do newslettera – przywitaj klienta

Wyobraź sobie, że ktoś po raz pierwszy trafia do Twojego sklepu internetowego. Wypada się przywitać, prawda? Dlatego częstą praktyką są kampanie powitalne, jak np. zaproszenie do udziału w newsletterze. Część internautów wie, że dołączenie do grona subskrybentów wiadomości e-mail od danej firmy może się wiązać z profitami. To wręcz naturalne oczekiwanie. Nie można ich zawieść, więc trzeba poprowadzić kampanię w sposób świadomy i odpowiedzialny.

Nie pisz od razu

Nowy klient zapisał się do newslettera i wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości. Eksperci są zgodni, że nie warto wysyłać wiadomości od razu. Mogłoby to zostać odczytane jako wygenerowanie automatycznej odpowiedzi, podczas gdy współcześnie docenia się spersonalizowane komunikaty.

Nie wszystko naraz

Mail powitalny nie powinien przytłaczać objętością ani zawartością. Najważniejsze jest przywitanie się i wyrażenie wdzięczności za dołączenie do newslettera. Na początku warto również nakreślić ogólne założenia mailingu, np. wskazać, jakie treści będą wysyłane i z jaką częstotliwością.

Prezent na dobry początek znajomości

Nie da się ukryć, że w sprawnie budowanej kampanii powitalnej dla e-commerce trzeba uwzględnić wymierne korzyści dla odbiorców, którzy poświęcili czas na zapisanie się do newslettera i wyrażają chęć regularnego otrzymywania wiadomości. Formą prezentu mogą być między innymi unikatowe rabaty do sklepu czy specjalne promocje. Dużą wartość w content marketingu mają także praktyczne e-booki, np. poradniki związane z wybraną branżą, których napisanie warto powierzyć profesjonalnemu copywriterowi.

Dawkuj informacje

Pamiętaj, że klient dopiero poznaje Twój sklep. Na początku budowania relacji nie warto atakować go agresywną reklamą produktów. Dużo lepiej skupić się na kształtowaniu pozytywnego wizerunku, między innymi poprzez maile zawierające ciekawe informacje na temat firmy. W nowoczesnym wiadomości wkleja się w treści grafiki czy nawet filmy z YouTube. Interaktywność sprzyja zaangażowaniu odbiorcy.