Remarketing służy jako narzędzie, które może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Większość konsumentów wchodząc na stronę po raz pierwszy, niczego nie kupuje. Wybieramy i lubimy to, co jest dla nas znane. Dlatego też sprzedawca powinien zadbać o to, aby utrwalić swoją markę lub produkt w świadomości klienta. Może w tym pomóc remarketing. Co to jest?
Czym jest remarketing i czemu służy?
Komunikacja z klientem jest bardzo ważna zarówno w sprzedaży stacjonarnie, jak i online. Przedsiębiorca musi zadbać o to, aby przyciągnąć na stronę sklepu jak największy i jednocześnie wartościowy ruch. Kiedy konsument zdecyduje się wejść na daną witrynę, oznacza to, że coś go w niej zainteresowało. Jednak rzadko za pierwszym razem dokonuje jakiegokolwiek zakupu. W tym momencie zostawia po sobie ślad i trafia na listę remarketingową. Następnie przechodząc na inne serwisy lub korzystając z mediów społecznościowych, konsument zobaczy reklamy oglądanych produktów czy też sklepu internetowego. Dzięki temu oswaja się z wizerunkiem danej marki, co zwiększa szansę na jej wybór podczas kolejnych zakupów. Dodatkowo remarketing służy jako przypomnienie użytkownikowi o danej ofercie, którą niedawno był zainteresowany. Nie ulega wątpliwości, że wykorzystując to narzędzie w swojej strategii marketingowej, sprzedawca może zwiększyć konwersję oraz świadomość marki wśród konsumentów.
Jak działa remarketing?
Aby sklep internetowy mógł korzystać z zalet remarketingu, w kodzie witryny powinien znaleźć się skrypt odpowiedzialny za zbieranie ciasteczek. Jest to wyżej wspomniany ślad, który pozostawia po sobie użytkownik. Przechodząc na różne witryny, można zauważyć komunikat o tym, że strona korzysta z cookies i prosi o zgodę na ich użycie. Jeżeli użytkownik kliknie „Wyrażam zgodę” lub podobny przycisk, wówczas trafia na listę remarketingową. Dzięki ciasteczkom sprzedawca wie, jaki produkt zainteresował daną osobę oraz co powinno wyświetlić się na jego reklamie w przyszłości. Aby sprawnie wykorzystać te informacje, niezbędne będzie dodatkowe narzędzie, na przykład Google Ads. Podczas przygotowania kampanii należy określić grupę docelową, w której znajdą się osoby z listy remarketingowej. Takie działanie ma sens pod warunkiem, że przekaz trafi do zainteresowanej osoby.
Warto zwrócić uwagę również na remarketing dynamiczny, który odpowiada za wyświetlanie reklam indywidualnie dobranych dla każdego użytkownika. Dzięki takim działaniom sprzedawca zwiększa szansę na efektywność sprzedaży.
Remarketing a media społecznościowe
Facebook to jeden z serwisów, gdzie remarketing służy w ujęciu statycznym lub dynamicznym. Najczęściej sprawdza się w przypadku promowania punktów sprzedaży usług lub towarów takich jak: sklepy internetowe, restauracje, wypożyczalnie samochodów. Po kliknięciu reklamy konsument zostanie przekierowany na konkretną z góry ustaloną podstronę w sklepie internetowym. Jednak sprzedawcy, którzy zdecydują się na wprowadzenie remarketingu dynamicznego, korzystają ze specjalnej bazy danych. Na jej podstawie system pokazuje użytkownikowi stronę z oglądanymi już produktami lub podobną ofertą. Komunikaty wizualne łatwiej trafiają do świadomości użytkowników. Dlatego też coraz częściej można spotkać się również z remarketingiem video stosowanym w przypadku sklepów, które posiadają również swój kanał Youtube.
Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeniem mobilnych oraz przeznaczonych na nie aplikacji. Dlatego też warto zastanowić się nad wprowadzeniem osobnych działań skierowanych właśnie do tej grupy odbiorców. Bez wątpienia remarketing służy pod każdą z tych postaci, bowiem umożliwia zwiększenie konwersji i sprowadza na stronę wartościowy ruch.