W dzisiejszych czasach Internet to potężne medium. Jego przewagą nad alternatywami, jakimi są radio, telewizja czy prasa, jest możliwość nie tylko zareklamowania swojej firmy, ale nawiązania kontaktu i interakcji z klientem. Dlatego tak ważne jest, aby firma w sieci prezentowała się jako nie tylko dostawca towarów czy usług, ale też jako przyjazne przedsiębiorstwo – Firma Przyjazna Internautom.
Projekt Firma Przyjazna Internautom
Fakt, że wyrażenie Firma Przyjazna Internautom jest pisane dużymi literami, nie wynika z nadmiernej ekscytacji autorki taką formą komunikacji z klientem. FPI to bowiem cały projekt powstający w ramach portalu firmy.net, który ma na celu pomoc przedsiębiorcom w tworzeniu swojego internetowego wizerunku. Jak widać, dość skutecznie – w kwietniu 2014 r. rozstrzygnięta została już trzecia edycja, a zgłoszenia do kolejnej mogą być przesyłane na bieżąco.
Na czym dokładnie polega projekt Firma Przyjazna Internautom? Przedsiębiorca, który zdecyduje się do niego zgłosić, otrzyma wiedzę i informacje na temat tego, jak stworzyć prezentację internetową swojej firmy. Nie należy jednak wyobrażać sobie, że będzie to przyspieszony kurs Power Pointa – prezentacja taka ma być dostosowana z jednej strony do internautów, którzy mogą być zainteresowani kontaktem online z firmą; z drugiej strony natomiast – do wyszukiwarki Google. Stworzenie takiego projektu nie jest łatwe, ale korzyści mogą znacznie przekroczyć włożony wysiłek – z jednej strony prezentacja sama w sobie będzie przyciągać wirtualnych klientów. Z drugiej pozwoli ona wypromować firmę w ramach wyszukiwarki, co oznacza, że przy wprowadzeniu zapytania internauci z większym prawdopodobieństwem trafią pod adres tej konkretnej firmy. Jest to naprawdę istotne, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że po pierwsze: znacząca większość polskich użytkowników Internetu korzysta z Google’a; pod drugie: aż 80% z nich, poszukując informacji, korzysta tylko z pierwszej dziesiątki poszukiwań, które podsuwa wyszukiwarka. Jest o co walczyć.
Jakie korzyści dla Firmy Przyjaznej Internautom?
Jak widać, Firma Przyjazna Internautom to ciekawa inicjatywa, dobrze też jest móc powiedzieć o własnym przedsiębiorstwie, że jest przyjazne dla wirtualnych użytkowników. Jednak jakie jeszcze korzyści przyniesie przedsiębiorcy uczestnictwo w programie? Cóż, całkiem spore.
Przede wszystkim – wiedzę. W ramach programu właściciel firmy otrzymuje informacje na temat tego, jak poprawnie i kreatywnie stworzyć własną stronę i prezentację firmy, aby docierać do jeszcze większej liczby internautów. Porady są bezpłatne, zatem wystarczy tu jedynie odrobina dobrych chęci oraz wysiłku ze strony właściciela firmy.
Uczestnictwo w programie Firma Przyjazna Internautom pozwala przedsiębiorcy na umieszczenie takiego tytułu na własnej stronie. W związku z faktem, że inicjatywa ta nabiera ciągłego rozpędu, można założyć, że coraz większa liczba klientów doceni działanie pod taką banderą. Warto także wspomnieć, że portal Firmy co rok organizuje konkurs, w ramach którego wyłaniana jest najbardziej przyjazna firma – czyli dodatkowe wyróżnienie.
Działanie pod egidą FPI może być dobrym pomysłem przede wszystkim dla niewielkich, dopiero startujących na rynku przedsiębiorstw. Dzięki współpracy z programem firma może znacznie większą wiarygodność, której na początku niejednokrotnie brakuje. Będzie to rzutować pozytywnie zarówno na wizerunek w kontaktach z klientem, jak i z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Podsumowując, bycie Firmą Przyjazną Internautom wydaje się być naprawdę dobrym pomysłem. Przede wszystkim takie działanie pozwala na zdobycie dodatkowych korzyści dla firmy, bycie lepiej rozpoznawalnym przedsiębiorstwem, tak dla e-klientów, jak dla Google’a. Ponadto większość przedsiębiorców dąży do tego, aby ich działalność była przyjazna - dzięki temu przecież są w stanie się rozwijać i docierać do swojej grupy odbiorców. Zatem – dlaczego nie spróbować?