Google Plus, znany też jako Google+ lub G+ to stworzony przez Google Inc. serwis społecznościowy, podobny do popularnych Facebook czy Nasza Klasa. Tego typu strony wykraczają poza czysto rozrywkowe funkcje, ponieważ coraz powszechniejsze staje się kreowanie wizerunku firmy właśnie za pomocą tego typu portali, które dają możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, mogą one również służyć jako skuteczne narzędzie do komunikacji z klientami. Google Plus nie jest jeszcze tak popularny, jak jego największy konkurent, jednak rozwija się i zgodnie z opiniami ekspertów w znaczący sposób może wpłynąć na pozycję strony firmy w wynikach wyszukiwania. Czy warto się nim zainteresować?
Google Plus - plus za pomoc w SEO
Każdy przedsiębiorca zainteresowany marketingiem internetowym, kreowaniem wartości własnej marki za pomocą sieci, czy chociaż tym, co dzieje się obecnie w świecie Internetu wie, że jakiś czas temu Google udostępniło wszystkim osobom mającym u nich konto pocztowe, serwis społecznościowy pod nazwą Google Plus. Idąc krok dalej i próbując dogonić swoją największą konkurencję, wprowadzili oni również usługę Google dla Firm.
Największą zaletą, którą serwis ten wnosi do wyszukiwania, jest połączenie z wyszukiwarką Google. Eksperci wskazują, iż konto firmowe na Google Plus ma duży potencjał w szeroko rozumianym SEO, a więc w optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Możliwe, że w niedalekiej przyszłości strony powiązane z tym portalem będą traktowane priorytetowo. Trudno jest jeszcze oszacować dokładnie, jaką skalę przyjmie to zjawisko, jednak eksperci są pewni - wpływ konta na pozycję strony w wynikach wyszukiwania będzie coraz większy.
Google Plus Local Pages - plus dla małych lokalnych firm
Usługa Google Plus Local Pages to optymalne rozwiązanie dla małych stacjonarnych firm. Dzięki niej mogą one w prosty i - przede wszystkim - darmowy sposób zaistnieć w Internecie, prezentując siebie i swoją ofertę.
Wśród informacji, jakie przedsiębiorca może zawrzeć na swoim profilu znajdują się m.in. opis działalności, dokładny adres, godziny otwarcia firmy, mapka dojazdu, informacja o miejscach parkingowych, a nawet galeria zdjęć oraz szereg innych informacji, które mogą okazać się przydatne dla potencjalnych klientów.
Co ważne, przez wzgląd na fakt, iż jest to rozwinięcie Google Places, usługa Google Plus Local Pages zintegrowana jest m.in. z wyszukiwaniem informacji, Google Maps oraz kręgami znajomych tworzonych w ramach profili na Google Plus. Co to oznacza? Dzięki temu potencjalni klienci mają kilka możliwości, żeby trafić do przedsiębiorcy prezentującego się na portalu Google. Po pierwsze - wpisując odpowiednią frazę w wyszukiwarce, po drugie - poprzez wyniki zaprezentowane przez Google Maps oraz np. poprzez rekomendację znajomych na Google Plus.
Google Plus - plus za wsparcie dialogu z klientami
Podstawowymi narzędziami Google Plus są wpisy i komentarze, różniące się od tych u konkurencji tematyką oraz długością. Może to posłużyć jako miejsce merytorycznych rozmów z klientami oraz do prezentowania różnych treści określonym grupom docelowym. Należy przy tym pamiętać o fakcie, iż klienci często szukają nowości i mądrych poglądów na temat branży, dlatego też narzędzie Google warto wykorzystać nie tylko do celów czystko promocyjnych. Budowanie zaufania i wizerunku firmy to cel równie ważny, a może nawet ważniejszy niż zwykła promocja.
Za pomocą serwisu możliwe jest również bezpośrednie komunikowanie się z klientami. Do tego celu służy narzędzie Google Hangouts. Pozwala ono na prowadzenie np. wideokonferencji przez kilka osób. Dzięki wszystkim zabiegom zastosowanym przez twórców Google Plus, z pewnością można stwierdzić, iż jest to otoczenie sprzyjające dialogowi.
Dużą zaletą portalu, która pozwala stworzyć środowisko przyjazne dla komunikowania się z klientami jest fakt, iż Google nie dopuszcza pewnego rodzaju reklam - tych, które są szczególnie uciążliwe dla użytkownika. Dzięki temu Google Plus nie jest przeładowany treściami czysto reklamowymi, które mogą utrudniać znalezienie potrzebnej informacji. Na portalu mają pojawić się reklamy, ale tylko te akceptowane przez użytkowników.
Google Plus to serwis z wielkim potencjałem, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż jest on zintegrowany z pozostałymi narzędziami Google. Jest to zdecydowanie wygodny i darmowy sposób na pozyskanie klientów, kreowanie własnej firmy oraz produktów w sieci. Dlatego warto spróbować przygody i założyć stronę własnego przedsiębiorstwa na Google Plus. Do stracenia jest tylko trochę czasu, a zyski mogą przerosnąć najśmielsze oczekiwania.