- Z czym jest związany Inbound Marketing?
- Pierwszy filar to statystyka strony
- Drugi filar, czyli przywiązanie internauty do marki
- Trzeci filar to konwersja
- Czwarty filar, czyli mierzenie efektywności
- Od czego zacząć Inbound Marketing?
- Content marketing i White Hat SEO – wybuchowy element reakcji
- Lead nurturing i automatyzacja marketingu
- Zadbaj o generowanie wysokiej jakości ruchu
- Jak wygląda automatyzacja procesów sprzedażowych
Marketing internetowy zaczyna przyjmować coraz to nowe nazwy i zastosowanie. Wystarczy przejrzeć tytuły branżowych konferencji, żeby wiedzieć, co jest aktualnie najczęściej poruszane na takich spotkaniach. Pierwsze miejsce zajmuje Inbound Marketing, który jest związany z organizacją skutecznej strategii marketingowej.
Pomysł na Inbound Marketing pojawił się poza granicami naszego kraju, w Ameryce. Ale warto zauważyć, że również w Polsce wzbudza duże zainteresowanie i wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem SEO zaczyna wdrażać możliwości tej strategii. To właśnie dzięki niej są w stanie o wiele lepiej zadbać o promocję poszczególnych witryn internetowych swoich klientów. Łatwiej im zadbać o ich pozytywną opinię od strony wyszukiwarek internetowych, które regularnie zmieniają swój algorytm. Prześledźmy więc możliwości, które zapewnia nam Inbound Marketing.
Z czym jest związany Inbound Marketing?
Inbound Marketing ma na celu zastosowanie w internecie odpowiednich działań, które przyczynią się do wyszukania przez potencjalnych klientów tego, czego szukają. Zostają więc skierowane do internautów odpowiednie zachęty, aby ich zaangażować, a zarazem zwiększyć ich lojalność do konkretnej strony internetowej marki firmy. Najważniejszymi zagadnieniami Inbound Marketing są: statystyka strony, przywiązanie do marki oraz konwersja i mierzenie efektywności. Warto więc się z nimi zapoznać, aby móc sobie uświadomić, jak taka strategia może skutecznie oddziaływać na społeczeństwo.
Pierwszy filar to statystyka strony
Wielu właścicieli stron, jak i agencje pozycjonujące zastanawiają się, jak zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie internetowej. Jest to możliwe poprzez stworzenie reklamy, która pojawia się tam, gdzie reklama konkurencji. Oczywiście, jest to poprzedzone stworzeniem atrakcyjnej strony internetowej, która będzie mogła przyciągnąć internautów. Muszą pojawić się na niej zachęcające i aktualne treści ofertowe. Dodatkowo należy pozwolić sobie na przygotowanie takich treści w blogach i mediach społecznościowych. Są to działania SEO, które należy rozpracować krok po kroku, z zachowaniem dokładności i jakości. Wpłynie to na zastosowanie możliwości content marketingu.
Drugi filar, czyli przywiązanie internauty do marki
Zwiększenie liczby odwiedzin na wybranej stronie firmowej to jedno. Ale co przyczyni się do zdobycia lojalności potencjalnych klientów? Jest to możliwe poprzez zapewnienie im interaktywnych treści. Dodatkowo warto zainwestować w oferowanie produktów i usług, które w korzystniej stronie będą przedstawiać sprzedawcę. Dzięki temu internauta zauważy o wiele więcej korzyści wynikających z podjęcia stałej współpracy z taką firmą czy sklepem.
Trzeci filar to konwersja
Główne zadanie to przekształcenie potencjalnego klienta w stałego klienta. Odwiedzając naszą stronę odbiorca ma przekonać się do oferty, jak i nawiązać z nami stałe relacje. W tym procesie bardzo istotny jest pierwszy kontakt z firmą i jej stroną internetową. Dlatego musi zostać ona zaprojektowana w taki sposób, aby przedstawiała firmę w lepszym świetle niż firmę konkurencyjną. W podobny sposób ma wyglądać jej oferta. Należy wtedy jeszcze skupić się na tak zwanym działaniu call to action.
Czwarty filar, czyli mierzenie efektywności
Jest ono związane z pozyskiwaniem większej ilości stałych klientów. W tym celu należy zrozumieć działanie poszczególnych procesów marketingowych. Warto ocenić, które z nich przyczyniają do efektywnej promocji konkretnych produktów i usług, jak i samej strony internetowej. Taka wiedza umożliwi nam stworzenie skuteczniejszej kampanii reklamowej. W ten sposób ROI strony będzie mogło poprawiać się w bardzo szybkim czasie. Osiągniemy dzięki temu stały wzrost sprzedaży przy dodatkowym zachowaniu niskich kosztów.
Od czego zacząć Inbound Marketing?
W pierwszej kolejności pamiętaj o dokładnym przemyśleniu wszelkich działań inboundowych. Musisz zaplanować ich rozpoczęcie i zakończenie. Oprócz tego ustal cele, które chcesz osiągnąć dla promocji konkretnej strony internetowej czy wybranych produktów bądź usług firmy. I co najważniejsze, oceń wszelkie potrzeby, oczekiwania, jak i zachowania odbiorców Twojej kampanii reklamowej.
Po drugie musisz ocenić, co przyczyni się do stworzenia właściwego środowiska dla Twojej strony internetowej. Jest możliwość podjęcia wielu kampanii, które przyczynią się do uzyskiwania odpowiedniego porozumienia z naszymi potencjalnymi klientami. Natomiast należy ocenić, nad którymi z nich mamy największą kontrolę i które zapewniają nam najlepsze rezultaty. Już podczas ich zastosowania musimy przeanalizować zachowanie i reakcje użytkowników. To pozwoli nam na udoskonalenie działań marketingowych.
Content marketing i White Hat SEO – wybuchowy element reakcji
Wykorzystaj content marketing, czyli najważniejszy element reakcji. Opiera się on na zastosowaniu wysokiej jakości treści, która jest związana z promocją Twojej strony internetowej. W tym celu warto stosować różne formy i rodzaje treści. Należy prześledzić, które z nich najlepiej trafią do naszych odbiorców. Jest możliwość podejmowania wielu eksperymentów, jak i wyciągania wniosków z wcześniejszych kampanii. W tym celu warto jest rozszerzyć się w zasięgu tworzonej treści i pamiętać o zastosowaniu się do wszelkich wytycznych wyszukiwarki Google. To pozwoli nam na zastosowanie się do technik White Hat SEO, które skutecznie wpłyną na pozycjonowanie strony.
Lead nurturing i automatyzacja marketingu
Jeśli posiadasz już odpowiednią ilość odwiedzających, musisz zadbać o utrzymanie z nimi jak najlepszych relacji. Po pierwsze odrzuć wtedy cold calling - o wiele lepiej zastosować tak zwany lead nurturing. To właśnie dzięki niemu będziemy mogli zachęcić klientów, by zostali leadem, a następnie naszym klientem. W końcowej fazie okażą się ambasadorami naszej marki, którą będą promować wobec szerokiej rzeszy internautów.
Nie zapominajmy o uzyskaniu tak zwanej reakcji inboundowej. W tym celu bardzo istotne znaczenie odgrywa narzędzie marketing automation, które gwarantuje usprawnienie procesu pielęgnacji leadów. Za jego pomocą jesteśmy w stanie identyfikować, jak i segmentować naszych użytkowników. Dzięki temu narzędziu będziemy mogli ich angażować atrakcyjnymi treściami, które będą dopasowane do ich aktualnych potrzeb. Przekonamy się, co jest w stanie wpłynąć na większą gotowość naszych obserwatorów i leadów do dokonania zakupów.
Zapewne wiele razy poszukiwałeś wartościowej treści na wielu stronach internetowych. W ten sposób chciałeś dotrzeć do eksperta lub firmy, która będzie mogła Ci przedstawić najlepszy produkt bądź usługę. I właśnie na tym opiera się Inbound Marketing. Skupia się na przyzwoleniu odbiorcy, który samodzielnie skorzysta z oferty naszej witryny bądź kampanii reklamowej. Oczywiście, opiera się to na stworzeniu konkretnej strategii, jak i promowania strony poprzez ciekawe artykuły na blogach, zastosowanie portali społecznościowych oraz technik pozycjonowania SEO. To wszystko sprawi, że będziemy mogli zwiększyć liczbę odwiedzających naszą stronę, a później nauczymy się przekształcać ich w naszych klientów.
Ocenia się, że dla internautów, czyli potencjalnych klientów, najważniejsza jest jakość treści. Jeśli więc chcemy ich skutecznie zainteresować naszą ofertą, powinniśmy poprzez treść zachęcić ich do interakcji. Jest to ważna zasada Inbound Marketingu, zwracająca uwagę na użyteczny i wiarygodny content, który nie powinien być przedstawiony w postaci tradycyjnego przekazu reklamowego.
W przeprowadzeniu tej strategii marketingowej należy wziąć pod uwagę możliwości, które oferują portale społecznościowe. W nich pojawia się ogromny potencjał komunikacyjny, który można w odpowiedni sposób wykorzystać. Jeśli dobierzemy właściwe działania i metody, przyczynią się do nawiązania relacji i wzbudzenia zainteresowania użytkowników konkretną marką czy stroną internetową.
Nie należy zapominać o sile kompleksowej komunikacji z internautami, która opiera się na dostarczeniu im wysokiej jakości treści pochodzących od ekspertów. Warto je zamieszczać na aktualizowanym branżowym blogu.
Zadbaj o generowanie wysokiej jakości ruchu
Poprzez Inbound Marketing masz możliwość uzyskania wysokiej jakości ruchu na stronie. Nie będzie to możliwe w przypadku tradycyjnych kampanii, opierających się na wysłaniu reklamy do setek tysięcy przypadkowych internautów, którzy nie są zainteresowani ofertą. Wybierajmy działania reklamowe, które pozwolą nam trafić do osób zainteresowanych tematyką naszej strony. Pozwalają w tym narzędzia Inbound Marketing, które mogą skierować internautów do konkretnych treści. Mogą być nimi e-booki lub interesujące video.
Taki efekt zapewniamy im tylko poprzez pozostawienie swoich danych kontaktowych, na przykład adres e-mail. Wtedy posiadamy ich dane kontaktowe, a zarazem wiemy, że są zainteresowani naszą ofertą. Dlatego w następnej kolejności pozwolimy sobie na przekształcenie leadów w klientów.
Jak wygląda automatyzacja procesów sprzedażowych
Jeśli posiadasz sporą ilość leadów, czyli potencjalnych klientów, powinieneś jak najszybciej zachęcić ich do zakupów. W tym celu warto spojrzeć na narzędzie automat Inbound Marketing. Skupia się na zdobywaniu informacji na temat leadów, na przykład z mediów społecznościowych. Pozwala to na stworzenie odpowiednich grup docelowych, jak i dostosowanie do nich skutecznych działań reklamowych. W następnej kolejności wybieramy takie narzędzia, jak lead nurturing czy e-mail marketing. Na rynku jest dostępne kompleksowe oprogramowanie, które umożliwia nam całą automatyzację działań marketingowych.