Koronawirus zmienił świat, w jakim dotychczas żyliśmy. Skutki pandemii dotknęły zarówno społeczną sferę życia, jak i jego wymiar ekonomiczny. Również marketing, co oczywiste, nie pozostał obojętny na wydarzenia ostatnich miesięcy. Jak wobec tego wyglądają działania marketingowe w czasach zarazy?
Marketing w dobie koronawirusa
Marketing nigdy się nie kończy. Niezależnie od zmian na świecie, nawet jeśli jest to zdarzenie kryzysowe, takie jak koronawirus, zadaniem marketingu jest wciąż przyciągać uwagę wszystkich, nadal przekazywać określoną wiadomość – choć najlepiej w delikatny, przemyślany sposób.
Dlaczego tak ważna jest rozwaga?
Koronawirus stworzył sytuację, w której nigdy wcześniej nie byliśmy. Dla części jest to sytuacja bardzo trudna do zniesienia, dla innych to z kolei z biznesowego punktu widzenia okazja, aby zabłysnąć i znaleźć nowe rynki zbytu oraz kanały promocji.
Co wziąć pod uwagę podczas planowania strategii?
Oto kwestie, które należy wziąć pod uwagę przy marketingu firmy podczas kryzysu związanego z koronawirusem:
- pokaż, w jaki sposób zapewniasz zasoby, edukację i wsparcie swoim pracownikom i klientom;
- wejdź w rolę lidera i dostarczaj spójnych informacji o swoich postępach;
- współpracuj z partnerami medialnymi, udzielając wskazówek i wglądu w sytuację.
Czy marketerzy powinni już myśleć o sytuacji po koronawirusie?
Najważniejsze to myśleć o firmie jako o całości oraz o tym, czy będziemy mogli dalej istnieć na rynku, kiedy zmieni się sytuacja – i w jaki sposób. Marketerzy powinni jednak zadbać obecnie o przemyślany sposób komunikacji, tak aby nie urazić swoich odbiorców w tym trudnym czasie.