Remarketing można uznać za specyficzny sposób dopasowania reklam do (potencjalnego) klienta. Na czym polega i czy warto z niego korzystać? Zapraszamy do lektury!

Remarketing – jak działa?

Remarketing to narzędzie do przekonania niezdecydowanego klienta. W praktyce wygląda to tak, że użytkownikowi, który odwiedził nasz sklep internetowy, ale opuścił witrynę bez dokonania zakupu, będą po tym wyświetlały się reklamy nawiązujące do produktów, które oglądał na stronie e-sklepu, lub po prostu reklama naszej firmy. Będzie to miało miejsce, podczas gdy potencjalny klient będzie korzystał np. z mediów społecznościowych czy wyszukiwarki.

Krótko mówiąc, sposób działania remarketingu zwiększa szansę na to, że klient wróci do sklepu i dokona zakupu.

Remarketing – rodzaje

Omawiane w poprzednim akapicie typy reklam, które mogą pojawić się użytkownikowi przy korzystaniu z internetu, wskazują na dwa rodzaje remarketingu, a mianowicie na:

  • remarketing prosty – w którego efekcie potencjalnemu klientowi ukazuje się ogólna reklama firmy;
  • remarketing zaawansowany – ukierunkowujący reklamę na konkretne produkty – takie same lub podobne (również w kwestii ceny) do tych oglądanych uprzednio przez użytkownika.

W obu przypadkach mamy do czynienia z personalizacją reklamy, dopasowaniem jej do potrzeb odbiorcy. Wszystko za sprawą skryptu umieszczonego na stronie i podstronach sklepu, który zapamiętuje ciasteczka klienta – w miejscach współpracujących ze skryptem będą pojawiać się tego rodzaju reklamy.

Remarketing – podsumowanie

Bez wątpienia remarketing pomoże nam przekonać potencjalnego klienta do dokonania zakupu w naszym sklepie. Jako stosunkowo niedrogie rozwiązanie stanowi godną rozważenia opcję zwiększenia konwersji.