Artykuł zewnętrzny

Autorka: Marta Zieleń-Puszczecka, Let PR, www.letpr.pl

Posiadanie strony internetowej przez firmę lub organizację jest standardem. Profile w mediach społecznościowych i forach mogą być dobrym dodatkiem, pozwalającym na dialog z odbiorcami. Aby nie zginąć w tym wirtualnym gąszczu informacji trzeba się wyróżniać. Dlatego warto zastanowić się, jakie atuty firmy podkreślić i w jaki sposób zaprezentować ofertę, aby była interesująca dla klientów i przyniosła realne zyski.

Strona www to kanał komunikacji, który pozwala zaprezentować ofertę firmy szerszemu gronu odbiorców. Zanim zdecydujemy się na jej założenie, trzeba przemyśleć co i w jaki sposób chcemy przekazać za jej pomocą. Dobra strategia, ciekawe treści i niebanalna grafika, mogą okazać się kluczem do sukcesu.

Atrakcyjna strona internetowa i jej fundamenty

Stworzenie własnej strony www nie musi wiązać się z posiadaniem wiedzy z zakresu programowania. Na rynku dostępne są gotowe narzędzia, dzięki którym w łatwy i przyjemny sposób można wykreować atrakcyjną stronę internetową. Od czego zacząć prace? Przede wszystkim skupmy się na wybraniu hostingu, czyli miejsca dla www i poczty firmowej. Następnym etapem jest wymyślenie unikatowego adresu. Ostatnim krokiem jest odpowiednie przygotowanie plików, które zaprezentują konkretne treści. Hosting, domena oraz strona stanowią trzy fundamenty związane z aktywnością w sieci.

Atrakcyjna strona internetowa - podstawy 

Kiedy już zdecydujemy się na hosting i wymyślimy ciekawą domenę, zastanówmy się jakie treści komunikować. Podstawą interesującej strony www jest niebanalna grafika, która nie powinna przeszkadzać w dostępie do unikalnych treści. Pamiętajmy, aby nie przesadzać z ilością animacji. Prostota i elegancja są zawsze w cenie.

Menu pozwala na szybkie odnalezienie treści. By ułatwić użytkownikowi poruszanie się po stronie internetowej, często jest ono umieszczane na górze oraz z boku. Dzięki temu potencjalny klient szybciej dotrze do zakładki “Oferta” lub “Kontakt”.

Kolejną ważną kwestią jest podanie wszystkich danych kontaktowanych. Sam formularz może wydać się mało profesjonalny. Odbiorcom zależy na poznaniu firmy, z którą zdecydują się współpracować. Dlatego w zakładce należy podać pełną nazwę firmy, adres, numer telefonu oraz e-mail

Atrakcyjna strona internetowa - co dalej?

Podstawową zasadą obecności w sieci jest to, aby “nie stać w miejscu”. Strona www wymaga aktualizacji, wchodzenia w dialog z odbiorcami, bycia interaktywnym. Z tego powodu można wdrożyć możliwość komentowania treści i wystawiania opinii. Pozwoli to na natychmiastowe poznanie zdania użytkowników, a w efekcie lepsze dostosowanie się do potrzeb klienta.

Bieżące aktualizacje świadczą o tym, że oferta firmy nie jest przedawniona, a użytkownik przegląda najświeższe informacje. Dodatkowo, mogą być one oznaką sumiennego i skrupulatnego podejścia do wykonywanej pracy. A na tym właśnie zależy potencjalnym klientom.

Można również zwrócić uwagę na dodatkowe kanały komunikacji, które pomogą wypromować firmę. Należy do nich obecność w mediach społecznościowych, udzielanie się na forach internetowych, wysyłanie mailingów.

Atrakcyjna strona internetowa - dostępne rozwiązania

Znalezienie dobrego doradcy, który pomoże w zaprojektowaniu i wdrożeniu interesującej strony internetowej jest na wagę złota.

- Na platformie  o12.pl każdy, kto myśli o własnej stronie, znajdzie narzędzia, które pozwolą szybko i skutecznie osiągnąć wyznaczony cel. Nie ma znaczenia,  jaki poziom wiedzy posiada użytkownik. Oferujemy optymalne rozwiązania dostosowane do każdego. Nawet przy braku doświadczenia można błyskawicznie stworzyć stronę. Pomocy chętnie udzielą nasi projektanci i programiści - przekonuje Krzysztof Wojteczko z platformy o12.pl.

Atrakcyjna strona internetowa przede wszystkim przykuwa uwagę odbiorców, pozwala na zapoznanie się  z ofertą, a w przyszłości może skłonić do pozyskania nowych kontrahentów.