Mailing do obecnych i potencjalnych klientów jest jedną z najskuteczniejszych form komunikacji i marketingu online. Ale czy wiesz, jak przygotować perswazyjny komunikat i nie zapomnieć o żadnym z technicznych aspektów? To równie istotne jak sama treść!
Profesjonalna baza danych i regularny mailing
Warto na wstępie uświadomić sobie, że mailing należy zaliczyć do jednej z najważniejszych metod stosowanych do kontaktowania się z odbiorcami w celu przekazania wartościowych, perswazyjnych treści. Wszelkie działania w rodzaju zachęty do zapisania się do newslettera są dobrymi pomysłami – pod warunkiem, że wiadomo, o jaką grupę docelową chodzi, jakie cele są do zrealizowania i jaki jest plan dalszych działań. Zbyt częste, nachalne czy niedopracowane wiadomości trafiające na skrzynkę e-mail mogą zostać potraktowane jako spam, materiał nie zasługujący nawet na przeczytanie do końca.
Właśnie dlatego na rynku od lat działają wyspecjalizowane agencje, które współpracują z firmami w celu wdrożenia skutecznego mailingu. Pracownicy posiadający doświadczenie w tego rodzaju komunikacji cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Warto również podkreślić rosnące z roku na rok znaczenie automatyzacji. Wszelkie usprawnienia i udogodnienia w tym zakresie są warte rozważenia, nawet jeżeli wymagają nakładów finansowych.
O czym pamiętać, decydując się na mailing
Poczta e-mail jest używana przez zdecydowaną większość Internautów. Współcześnie do wiadomości można dostać się nie tylko przez komputer stacjonarny, ale również na laptopie, tablecie czy smartfonie. Tym samym wiadomość nadana przez Twoją firmę może wyświetlić się na diametralnie różnych ekranach. Tu pojawiają się uwagi natury technicznej.
Zadbaj o to, by tekst był odpowiednio sformatowany i czytał się świetnie niezależnie od wielkości ekranu. Jednym z polecanych rozwiązań jest umieszczanie około 70 znaków w ramach jednej linijki tekstu. Kolejną kwestią jest zachowanie standardu znaków ASCII. Jeśli wkleja się tekst z niewłaściwie dobranego edytora, mogą pojawić się błędy w wyświetlaniu znaków – np. nietypowe symbole w miejscu polskich liter.
Należy także uważać z formatowaniem treści. Wyjustowanie i inne zabiegi względem tekstu mogą skończyć się jego całkowitym rozjechaniem na ekranie urządzenia stosowanego przez odbiorcę wiadomości.
Skuteczny mailing zależy od wielu czynników
Rozsyłanie wiadomości do obecnych i potencjalnych klientów ma sens jedynie wówczas, gdy mailing celu zbudowanie trwałej relacji. Ważna jest tu regularność i przede wszystkim jakość, wartość samych komunikatów. Skupiając się na contencie, nie zapominaj jednak o znaczeniu estetycznych i technicznych elementów.
Jeśli stosujesz linki (hiperłącza, anchory), upewnij się, że przekierowują pod właściwy adres. Jeżeli przygotowujesz graficzny szablon wiadomości, sprawdź, jak będzie się wyświetlał w różnych klientach poczty i skrzynkach online. Skoro zamierzasz nawiązać kontakt z klientem, pozostaw dane służące do weryfikacji i odpowiedzi na komunikat.
Teoretycznie są to banały, ale skoro tak, to czemu wiele firm wciąż uczy się właściwego mailingu i jak dotąd nie zmieniło złych nawyków? Nie warto powtarzać ich błędów.