Na rynku e-commerce często występują sytuacje, kiedy dwa biznesy z taką samą ofertą produktową mają skrajnie różne wyniki finansowe. Dlaczego tak się dzieje? Na pierwszy rzut oka ich polityka jest do siebie zbliżona. Problem może tkwić w cenach produktów lub renomie firmy. Jednak często ma on również podłoże w prowadzeniu procesów marketingowych. Takie działania zazwyczaj są odkładane na dalszy plan oraz stosowane bez konkretnych narzędzi. Tutaj pomocny staje się marketing automation. Jednak czy w każdej firmie warto w niego inwestować?

Marketing automation - na czym polega?

Takie działania polegają na zastosowaniu odpowiednich programów oraz procesów, które usprawnią działania promocyjne, content marketingowe, sprzedażowe oraz komunikację z klientem. Pomaga to zbierać ważne dane oraz na ich podstawie tworzyć właściwe komunikaty do konkretnych grup docelowych.

W praktyce marketing automation przyczynia się do dotarcia do klientów oraz pozyskiwania leadów sprzedażowych. Pozwala na dokładne zaplanowanie komunikacji z odbiorcami oraz na zbieranie szczegółowych informacji o kliencie i jego zachowaniach.

Automatyzacja procesów w sklepie internetowym

Jednym z podstawowych narzędzi ułatwiających promocję sklepu internetowego jest program do e-mail marketingu. Dzięki zautomatyzowaniu takich procesów łatwiej zbierać dane o zachowaniach i zainteresowaniach klientów, aby później personalizować przekaz oraz wysyłać indywidualne oferty.

Dużym problem w sklepach internetowych są również porzucone przez klientów koszyki. Właściciele e-biznesów zastanawiają się czym są spowodowane. Odpowiedz na to pytanie często można znaleźć w programie obsługującym porzucone koszyki. Są tam spisane zachowania i kroki klientów z których można wywnioskować dlaczego tak się dzieje.

Marketing automation - czy warto?

Wiedza o klientach dla każdego e-sklepu jest najważniejsza. Często sprzedawcy zapominają jak ważne jest dbanie o stałych odbiorców naszej marki. Aby poznać ich szczegółowo oraz wiedzieć skąd przyszli i dlaczego odchodzą warto zainwestować w marketing automation. Dzięki danym zebranym za pomocą programów można przygotować dla odbiorców odpowiedni content, co w rezultacie podniesie sprzedaż.