Zakładając własną stronę internetową, musisz stawić czoła wielu przeciwnościom i wymaganiom. Jednym z nich okazuje się wyszukiwarka Google, która nie jest wyrozumiała dla swoich użytkowników. Bez niej jednak bardzo trudno byłoby dotrzeć do naszych czytelników czy klientów. Większość ruchu na stronie zawdzięczamy właśnie jej. Internauci szukają interesujących ich treści, wpisując zapytanie do wyszukiwarki, po czym otrzymują listę propozycji. Trzeba się zatem zastanowić, czy nieustanna walka z tak groźnym rywalem ma sens i czy czasem nie byłoby korzystniej się z nim „zaprzyjaźnić”, poznać bliżej i współpracować. Sami jednak możemy sobie nie poradzić i będziemy potrzebować odpowiedniego narzędzia, jakim jest DonIndexer.

Google od kuchni

Pewnie niejedna osoba zastanawia się nad tym, jak to się dzieje, że po wpisaniu w wyszukiwarkę dowolnej frazy, otrzymujemy propozycje, które pasują do naszego zapytania. Google jest jak gruba i obszerna książka z bardzo dużym indeksem, który informuje nas o lokalizacji każdego nawet najmniejszego elementu zawartości.

Podczas wyszukiwania Google bardzo dokładnie sprawdza indeksy, aby określić najtrafniejszy wynik wyszukiwania. Wszystko jednak odbywa się w trzech etapach, którym zawdzięczamy szybkość i precyzję działania.

  • Pobieranie: Googlebot na tym etapie wykrywa nowe i zaktualizowane strony w celu dodania ich do indeksu Google. Googlebot to niezawodny robot, który wykorzystuje proces algorytmiczny tzn. programy komputerowe podejmują decyzję o tym, które witryny mają być indeksowane, jak często oraz ile stron ma zostać pobranych z danej strony. Cały proces ma swoje początki w liście URL oraz stronach internetowych, które zostały wygenerowane na podstawie wcześniejszych wyników, a następnie odpowiednio zmodyfikowane. Googlebot odwiedzając takie witryny, wykrywa na nich linki i dodaje je do listy stron przeznaczonych do zaindeksowania.

  • Indeksowanie: ogromny indeks słów występujących na zaindeksowanych stronach i ich lokalizacja przetwarzane są przez robot Googlebot. Oprócz tego przetwarzane zostają informacje zawarte w tagach title oraz atrybutach alt. Nie wszystkie treści mogą jednak zostać przetworzone, np. problem pojawia się przy niektórych plikach multimedialnych.

  • Wyświetlanie wyników: po pobieraniu i indeksowaniu następuje ten kluczowy moment, czyli wyświetlanie wyników zapytania. My wpisujemy odpowiednią frazę, a w indeksie następuje wyszukanie odpowiednich stron. Jak jednak trafnie odnaleźć te najbardziej pasujące witryny do naszego zapytania? Składa się na to wiele czynników, a jednym z nich jest wskaźnik ważności strony, czyli PageRank. Cały proces jest bardzo złożony, jednak nadal prowadzi się na nim szereg czynności, aby jeszcze bardziej usprawnić pracę wyszukiwarki.

DonIndexer - nowy program, wielkie nadzieje

Wiemy już, jak działa inteligentna wyszukiwarka Google, co jest odpowiedzialne za wyświetlanie trafnych propozycji na nasze zapytanie oraz jak bardzo skomplikowany jest cały ten proces. Teraz czas nieco przybliżyć narzędzia, które są niezastąpione na etapie indeksowania. W ostatnim czasie na rynku pojawił się nowy program DonIndexer, któremu zaufało już wielu użytkowników.  

Coś nowego, innowacyjnego i opracowanego w oparciu o potrzeby współczesnych wymagań użytkowników oraz wyszukiwarek. Program DonIndexer jest przeznaczony do automatycznego tworzenia stron internetowych z linkami w celu ich indeksacji. Jego działanie można w skrócie opisać jako automatyczne powstawanie stron WWW z grafiką i wpisami, do których dodawane są linki, jakie w dalszej kolejności mają zostać zaindeksowane.

Narzędzie DonIndexer składa się z dwóch części integralnie ze sobą połączonych:

  • panel centralny: tworzy strony, zarządza nimi, jest odpowiedzialny za rozsyłanie na nie wpisów z linkami;
  • skrypt strony internetowej: wyświetla przydzielone linki i zbiera statystyki z wizyt Googlebota. Dodatkowo strony mają się szybko indeksować.

Warto przyjrzeć się bliżej funkcjom panelu centralnego programu DonIndexer, gdzie można odnaleźć bardzo dużo interesujących nas informacji:

  • panel automatycznie nawiązuje połączenie z DIRECT ADMIN i podpina domenę,
  • automatycznie wrzuca pliki strony na odpowiednie ftp,
  • panel również sam instaluje stronę WWW,
  • jest odpowiedzialny za rozsyłanie wpisów z linkami,
  • istnieje możliwość automatycznej konfiguracji stron,
  • w panelu zostają wyświetlane niezbędne informacje o liczbie wpisów, zaindeksowanych stron oraz usuniętych wpisach,
  • dla każdego linku dostępne są statystyki odwiedzin Googlebota,
  • możliwość wykorzystania gotowych szablonów lub utworzenia nowych.

Za jedną z najważniejszych i kluczowych funkcji uważa się rozsyłanie wpisów z linkami. Odbywa się ono przy pomocy prostego formularza:

  • lista linków,
  • strony, czyli wybór witryny, na które mają zostać rozesłane linki,
  • treść: istnieje możliwość wpisania słowa kluczowego, a teksty automatycznie zostaną pobrane z internetu lub wprowadzenia własnego tekstu bądź wybrania już gotowego,
  • istnieje możliwość rozesłania wszystkich linków na wybrane strony,
  • określenie liczby linków na wpis,
  • w procentach określenie liczby wpisów bez linków,
  • określenie liczby słów, jakie przypadają na jeden link.

Wspomnieć należy również o funkcjach strony internetowej, do których należą m.in. pingowanie nowych wpisów, dostosowanie templatek, ustawienie czasu usunięcia wpisu po wizycie Googlebota, zarządzanie z panelu centralnego przez API oraz wiele innych.

Pozytywne wyniki testów DonIndexer

Z racji tego, że program DonIndexer należy do tych najnowszych, niedawno zakończyły się testy jego skuteczności, których wyniki są bardzo optymistyczne. Skuteczność sięga prawie 40%, a co najważniejsze, zaindeksowane strony nie znikają z indeksu po usunięciu linków. Test trwał od 23 lipca do 11 sierpnia 2015 roku. Przeznaczono 3348 linków do indeksacji oraz zakupiono 8 nowych domen. Już po pierwszym dniu zostało zaindeksowanych 997 sztuk, czyli 30%. W następnych dniach liczba ta nieznacznie ulegała zmianom, po czym 4 sierpnia nastąpił znaczny wzrost do 37%, a ostatecznie testy zakończyły się na 39% zaindeksowanych linków. Wyniki napawają optymizmem i są dowodem na to, że DonIndexer może naprawdę skutecznie sprawdzić się w pracy webmasterów.

Trzeba pamiętać, że indeksowanie linków odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu strony, co w następnej kolejności przekłada się na pozycję w wyszukiwarkach. Jeżeli chcemy, aby nasza strona znalazła się na jednej z pierwszych pozycji w Google’u, trzeba o to zawalczyć.