Serwis Interaktywnie.com opublikował – na podstawie analizy ekspertów – prognozę dotyczącą przyszłości reklamy internetowej w Polsce. Jak można się było spodziewać, jej pozycja rośnie każdego miesiąca, jednak nie jest to gwałtowny wzrost. Z pewnością najmocniej ucierpi na tym prasa drukowana, natomiast telewizja wbrew pozorom ma jeszcze szansę na wzrost wpływów, choć duża w tym usługa rosnącej popularności odbiorników wyposażonych w funkcje sieciowe. Jak się ma rynek reklamy internetowej w Polsce? 

Rynek reklamy internetowej w Polsce

Pozycja reklamy internetowej w Polsce wyniosła ok. 25% i powoli pnie się do góry. Średnie prognozy ekspertów wskazują, że udział reklamy online w polskim rynku reklamowym w 2014 roku wyniesie 28,2%. Niemały wpływ na rozwój tej formy reklamy ma także wzrost zainteresowania urządzeniami mobilnymi. Smartfony i tablety stały się codziennością w naszym kraju, zaś reklamy wyświetlane są nie tylko za pośrednictwem stron, lecz rozmaitych gier i aplikacji, które każdego miesiąca bawią tysiące internautów.

Serwisy społecznościowe zwiększą zasięg reklamy w sieci

Rosnące wpływy z reklamy internetowej w 2014 r. zawdzięczać możemy również serwisowi społecznościowemu Facebook, który od niedawna wprowadził reklamy wideo. Szacuje się, że choć jego pozycja będzie w tym roku niezagrożona, to już za kilka miesięcy zauważymy rosnącą popularność alternatywnych miejsc społecznościowych w sieci, z naciskiem na Instagram, Vine czy Snapchat.

Zmiana sposobu zakupu reklamy internetowej

Zmianie ulegnie również sposób zakupu reklamy internetowej. Dominująca pozycja reklamy typu display jest wprawdzie niezachwiana, jednak zmieni się sposób jej zakupu – aukcyjny model sprzedaży reklam może w ciągu nadchodzących miesięcy zmienić podejście do reklamy internetowej.