Stworzenie persony marki umożliwia Ci dokładne sprecyzowanie grupy docelowej firmy, a co za tym idzie poznanie ich potrzeb oraz oczekiwań. Zdobycie tej wiedzy pozwoli Ci na dopasowanie odpowiedniej strategii content marketingowej. Celem wszystkich działań marketingowych jest zdobycie klientów, pozyskanie ich uwagi i zaangażowania na jak najdłuższy czas. Dowiedz się, dlaczego persona w content marketingu jest pierwszym krokiem do stworzenia całej strategii marketingu treści.

 

Persona w content marketingu - jak ją budować?

Przy budowania persony mogą okazać się pomocne następujące pytania:

  • Kim ona/on jest? Czym się interesuje? Co robi w życiu - czyli czym się zajmuje i co jest jej/jego pasją?
  • Jakie są jej/jego potrzeby? Nie chodzi tutaj o oczekiwania/wymagania od Twojego produktu czy usługi, ale raczej o całościowe podejście do tematu - jakich informacji poszukuje Twój odbiorca, co go interesuje i jakich porad poszukuje?
  • Jak możesz zdobyć uwagę i zaangażowanie Twojej persony i dlaczego miałaby się zainteresować akurat Twoją marką?
  • Co wyróżnia Cię na tle konkurencji? Jaką unikalna wartość oferujesz swojemu klientowi? Co możesz mu dać, czego nie znajdzie u konkurencji?

Z czego powinna składać się persona w content marketingu?

Dane, które powinniśmy posiadać w ramach persony w strategii content marketingowej:

  • imię i nazwisko, zawód, stanowisko;
  • dane demograficzne;
  • dane psychograficzne;
  • pasje życiowe, hobby;
  • cele życiowe;
  • problemy persony, w których rozwiązaniu możesz jej pomóc;
  • sposób robienia zakupów: tradycyjnie czy przez internet;
  • na co zwraca uwagę dokonując zakupu;
  • jak często używa internetu i jak co najczęściej przegląda.

Zbierz informacje ze wszystkich źródeł, do jakich tylko masz dostęp i stwórz personę dla swojej marki. Persona w content marketingu to pierwszy i podstawowy krok do realizacji a następnie do osiągnięcia zadowalających efektów zaplanowanej przez nas strategii content marketingowej.

Polecamy:

Dobrowolne ubezpieczenie chorobowe

Katalog Stron

Kalkulator pracodawcy