Stworzenie persony marki umożliwia Ci dokładne sprecyzowanie grupy docelowej firmy, a co za tym idzie poznanie ich potrzeb oraz oczekiwań. Zdobycie tej wiedzy pozwoli Ci na dopasowanie odpowiedniej strategii content marketingowej. Celem wszystkich działań marketingowych jest zdobycie klientów, pozyskanie ich uwagi i zaangażowania na jak najdłuższy czas. Dowiedz się, dlaczego persona w content marketingu jest pierwszym krokiem do stworzenia całej strategii marketingu treści.
Persona w content marketingu - jak ją budować?
Przy budowania persony mogą okazać się pomocne następujące pytania:
- Kim ona/on jest? Czym się interesuje? Co robi w życiu - czyli czym się zajmuje i co jest jej/jego pasją?
- Jakie są jej/jego potrzeby? Nie chodzi tutaj o oczekiwania/wymagania od Twojego produktu czy usługi, ale raczej o całościowe podejście do tematu - jakich informacji poszukuje Twój odbiorca, co go interesuje i jakich porad poszukuje?
- Jak możesz zdobyć uwagę i zaangażowanie Twojej persony i dlaczego miałaby się zainteresować akurat Twoją marką?
- Co wyróżnia Cię na tle konkurencji? Jaką unikalna wartość oferujesz swojemu klientowi? Co możesz mu dać, czego nie znajdzie u konkurencji?
Z czego powinna składać się persona w content marketingu?
Dane, które powinniśmy posiadać w ramach persony w strategii content marketingowej:
- imię i nazwisko, zawód, stanowisko;
- dane demograficzne;
- dane psychograficzne;
- pasje życiowe, hobby;
- cele życiowe;
- problemy persony, w których rozwiązaniu możesz jej pomóc;
- sposób robienia zakupów: tradycyjnie czy przez internet;
- na co zwraca uwagę dokonując zakupu;
- jak często używa internetu i jak co najczęściej przegląda.
Zbierz informacje ze wszystkich źródeł, do jakich tylko masz dostęp i stwórz personę dla swojej marki. Persona w content marketingu to pierwszy i podstawowy krok do realizacji a następnie do osiągnięcia zadowalających efektów zaplanowanej przez nas strategii content marketingowej.
Polecamy:
Dobrowolne ubezpieczenie chorobowe
Kalkulator pracodawcy