Praca biurowa w boksach wymaga od pracowników sporych umiejętności miękkich, takich jak asertywność, umiejętność kooperacji czy wypracowania kompromisu. Umiejętności te ułatwiają współpracę z innymi ludźmi oraz uczą poszanowania ich prywatności oraz potrzeby spokoju.

Praca w boksach a savoir vivre

Wypracowanie takiego podejścia może być trudne, ponieważ rzeczywistość kształtuje się zgoła odmiennie. Wpływa na to brak kameralności, wszechobecny hałas, szum, rozmowy oraz odgłosy urządzeń biurowych.

O tym, jak zachowywać się w biurach, w szczególności gdy przyszło nam pracować w boksach, mówi biznesowy savoir vivre.

Złote zasady pracy w boksach

Poniżej 10 złotych zasad, jak zoptymalizować kulturę w miejscu pracy przepełnionym przez cienkie ścianki działowe:

  1. Nie wchodź do boksu współpracownika bez wyraźnego pozwolenia.
  2. Nigdy nie używaj trybu głośnomówiącego w Twoim telefonie.
  3. Staraj się nie podnosić zbytnio głosu w trakcie rozmowy przez telefon. Wskazany będzie normalny ton i barwa.
  4. Rozmowy prywatne oraz omawianie spraw poufnych odłóż na później - nie jest dobrym rozwiązaniem przeprowadzanie ich w boksie.
  5. Nie bądź wścibski. Nie zaglądaj do czyjegoś boksu, by sprawdzać, co w tym momencie robi.
  6. Wycisz telefon lub postaraj się, by dzwonki w Twoim telefonie były dyskretne.
  7. Postaraj się nie spożywać posiłków w boksie, których zapachy mogłyby być uciążliwe dla innych.
  8. Uszanuj to, że Twoi koledzy i koleżanki mogą być w danej chwili bardzo zajęci. Nie przeszkadzaj im w tym czasie bez ważnego powodu.
  9. Nie jest w dobrym tonie zapraszanie do swojego boksu innych współpracowników na nieformalne rozmowy, ponieważ może to dekoncentrować pozostałych.
  10. Pamiętaj o porządku w swoim miejscu pracy. Regularnie dbaj o czystość.