Nietrudno zauważyć, że sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Wraz ze wzrostem innowacyjnej technologii zwiększa się zaufanie do tego typu transakcji internetowych. Jeszcze kilka lat temu niewielki odsetek internautów korzystało z zakupów online, zdecydowanie preferując obejrzenie towaru w sklepie i zakup w tradycyjnej formie. Aktualnie wejście na rynek e-commerce to bardzo atrakcyjne pomysł na biznes i coraz więcej osób się na niego decyduje.
Złote zasady prowadzenia e-sklepu
W internecie istnieje mnóstwo sklepów, dlatego trzeba się liczyć z silną konkurencją. Jak zatem wybić się spośród najlepszych, zwrócić uwagę klienta i zatrzymać go na dłużej? Podpowiadamy, czego należy unikać, a jakie strategie są 100% skuteczne. 6 zasad prowadzenia sklepu internetowego, które powinieneś znać:
- Uczciwość - najprostsza droga do zyskania zaufania klienta jest uczciwy stosunek w stosunku do niego. Nie przedstawiaj przekoloryzowanych opisów i zdjęć swoich produktów. Nie ukrywaj wad technicznych czy złej jakości towaru. Nawet jeśli uda nam się z początku sprzedać więcej, na dłuższą metę na metoda przyniesie nam tylko porażkę.
- Nie wypieraj się wpadek i niedociągnięć - takie sytuacje zdarzają się każdemu. Ważne jest, jak się z nich wybrnie. Zawsze poinformuj klienta o swoim błędzie, przeproś i pokaż, że nie tylko pieniądze się liczą. Dorzucenie rabatu czy gratisu zapewne pokażą nas w lepszym świetle i nie pozostawią ze złą opinią. Nawet jeśli już ten klient nie zrobi u nas zakupów, to jest szansa, że nie rozpisze po całym internecie złych opinie na temat naszego sklepu.
- Pozwól na wystawienie opinii - warto o to zadbać, gdyż bardzo często użytkownicy właśnie opiniami sugerują się przy zakupach. Oprócz tego wzrośnie zaufanie do sklepu, który nie boi się szczerych opinii klientów.
- Postaw na pozycjonowanie - jeśli w Twoim sklepie jest dużo różnorodnego towaru, warto pozycjonować się na tzw. długi ogon. Dlatego opisy powinny być unikalne i wskazywać indywidualne cechy produktu, które trudno znaleźć u konkurencji. Bardzo innowacyjnym pomysłem jest wykorzystanie prezentacji multimedialnej produktów, które będą bardzo atrakcyjne dla klienta.
- Dostawa towaru - szybka dostawa towaru może zagwarantować zadowolenie z zakupów klienta. Niestety jesteśmy tu uzależnieni od Poczty Polskiej lub firm kurierskich i czasem nie od nas może to zależeć.
- Szybka odpowiedź - musisz liczyć się z dużą liczbą zapytań od klientów. Użytkownik oczekuje natychmiastowej informacji a zbyt długie czekanie może spowodować rezygnację z zakupów. Jeśli klient szybko uzyska odpowiedź odbierze nas jako zaufana firma, która dba o klienta.
- Umowa z kurierem - warto zdecydować się na podpisanie stałej umowy z firmą kurierską. Możemy liczyć na niższe ceny i mamy pewność, że czas wysyłki będzie dużo krótszy.
Zobacz też: