Instagram w firmie
Instagram mocno zyskuje na popularności wśród polskich użytkowników. W tym roku zanotował 1,5 mln zalogowanych i wszystko wskazuje na to, że ta liczba będzie rosła. Marketingowcy z krajów Zachodu dają popis inwencji, wyciskając z serwisu ostatnie soki. Kapitalnymi kampaniami na Instagramie zasłynęły takie marki, jak Coca-Cola, Starbucks, Burberry i Audi.
Polskie firmy dopiero zaczynają się rozkręcać na tej platformie, na co wskazują mocno rosnące wydatki na reklamę mobilną. A Instagram naprawdę jest wart uwagi, ponieważ wpisuje się on idealnie we współczesną kulturę obrazkową, kult szybkiej i łatwostrawnej informacji. To narzędzie dla firm, które swój przekaz kierują do ludzi młodych i pragną stworzyć pozytywne konotacje wizerunkowe - ze stylem życia, radością, energią. Większa część instagramowiczów loguje się na serwis za pomocą urządzeń mobilnych, warto więc uwzględnić ten fakt przy targetowaniu produktów.
- Eksponuj produkt. Wrzucaj jego zdjęcia w rozmaitych okolicznościach i otoczeniach, dzięki czemu wytworzysz pożądane skojarzenia.
- Ucz się od najlepszych. Postaraj się tworzyć zdjęciami jakąś spójną historię, narrację. Fotografiami można naprawdę wiele opowiedzieć, nie używając przy tym ani jednego słowa. Czerp z potęgi obrazu - symboliki, skojarzeń i odniesień.
- Kampania instagramowa musi być działaniem zaplanowanym i spójnym. Traktuj ją więc tak samo jak działania w innych mediach.
- Integracja serwisu z Facebookiem i Twitterem pozwoli ci na osiągnięcie efektu synergii - więcej osób zobaczy twoje zdjęcia.
- Na Instagramie, podobnie jak na Twitterze, liczy się tu i teraz, szybki komunikat. Używaj go do relacjonowania na żywo imprez, promocji i innych wydarzeń.
- Serwis jest wręcz stworzony do konkursów. Angażuj społeczność poprzez rozmaite wyzwania np. konkurs na fotkę twojego produktu w najdziwniejszych okolicznościach. Ludzie lubią, gdy ich prace są doceniane, wyróżniaj więc i chwal najlepszych. Organizuj konkursy w stylu “zgadnij, co jest na zdjęciu?”.
- Używaj tagów - im więcej, tym lepiej. Wymyśl jeden główny, który odtąd będzie jednoznacznie kojarzył się z twoją marką. Można go potem wykorzystywać w kampaniach promocyjnych - w mediach społecznościowych, tradycyjnych i na rozmaitych gadżetach.
- Jeżeli posiadasz jakieś punkty usługowe (np. restauracje, sklepy), spraw, by użytkownicy meldowali się u ciebie i robili zdjęcia - pomoże ci w tym geolokalizacja na bazie aplikacji Foursquare.
- Instagram pozwala na kręcenie filmików - maks. 15 sekund. Wykorzystaj w pełni możliwości social media video, nagrywając klipy specjalnie pod ten serwis. Możesz też tworzyć filmowe kompilacje najlepszych zdjęć.
- Używaj zdjęć i klipów do podkręcania atmosfery. Wklejaj zajawki, teasery i trailery. Warto też wrzucać nagrania “making of”, ukazujące kulisy pracy firmy.
Zapraszamy do przeczytania wszystkich artykułów z tego cyklu:
Social media w biznesie