MarketWatch.com prezentuje najważniejsze trendy 2014
Popularny serwis MarketWatch.com opracował zestawienie dwudziestu najważniejszych technologicznych trendów, które warto śledzić w nadchodzącym roku. Przyjrzyjmy się temu, co według analityków będzie na topie w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
- Kurs akcji Microsoftu - ciągle nie wiadomo, kto zostanie nowym prezesem światowego giganta po odejściu Steve’a Ballmera, którego obarcza się za marne decyzje i kiepską sprzedaż systemów Windows 8. Warto śledzić więc cenę udziałów w Microsofcie, bowiem w trakcie niepewnych czasów podlega ona sporym fluktuacjom.
- Apple w Chinach - w styczniu China Mobile ma dać swoim abonentom sieci 3G dostęp do iPhonów, co może oznaczać znaczny wzrost udziału smartfonów Apple w tamtejszym rynku i skok wartości koncernu na giełdzie.
- Reklama na social media - Facebook zamyka rok 2013 wprowadzeniem reklam. Szefostwo Twittera także zastanawia się, w jaki sposób wycisnąć więcej pieniędzy z marketingu online. Wszystko wskazuje na to, że nadchodzący rok będzie czasem ekspansji reklam na serwisy społecznościowe - w wydaniu klasycznym i mobilnym.
- Co dalej z Intelem - spodziewa się, że największy na świecie producent procesorów przejmie inicjatywę i postawi na szybkie i ergonomiczne układy, podejmując walkę ze specjalizującą się w tym sektorze firmą Arm Holdings.
- Ekspansja Netflixa - na fali sukcesów seriali takich jak House of Cards czy Orange is The New Black, koncern ten zyskał przypływ pieniędzy inwestorów - rok 2014 zapewne będzie więc czasem jego ekspansji na kolejne kraje.
- Potęga Amazona - mijający rok był znakomity także dla Amazona, największego sklepu internetowego na świecie. Można przewidywać dalszą ekspansję firmy - jej centra logistyczne pojawiają się w wielu krajach świata, w tym w Polsce.
- Młode wilczki social media - na scenie mediów społecznościowych pojawiły się dwie nowe gwiazdy, dyktujące trendy - Pinterest oraz Snapchat. Oba serwisy przyciągają coraz więcej użytkowników i są już wyceniane na miliardy dolarów.
- Przetrwanie gigantów - pojawienie się nowinek technologicznych, takich jak software-as-a-service, znacznie zachwiało modelami biznesowymi wielkich koncernów informatycznyych (HP, IBM,Cisco, Oracle). Rok 2014 stanie więc pod znakiem pytania czy stare potęgi odnajdą się w świecie nowych rozwiązań.
- Niepewny los Pandory - popularne radio internetowe, które niedawno weszło na giełdę, ma poważnych konkurentów w postaci Spotify i iTunes.
- Problemy BlackBerry - swojego przetrwania nie może być pewny także koncern BlackBerry, produkujący bardzo wygodne smartfony. Marka nie wytrzymuje konkurencji ze strony Apple i Samsunga.