Niejednokrotnie można spotkać się ze stwierdzeniem, że to jakość świadczy o wizerunku firmy. Klienci poznają się na jakości produktów bądź usług więc skoro przyszli i byli zadowoleni to chętnie powrócą. Z pewnością jest w tym jakaś część prawdy, ale jak mają wrócić skoro nigdy nie trafią, chyba, że przez zupełny przypadek?
Jakość produktu bądź usługi jest rzeczywiście niezwykle ważna, ale potencjalni klienci nie usłyszą o niej, jeśli nie będzie szła w parze z odpowiednim wizerunkiem marki. Wygląd zewnętrzny w przypadku e-commerce to po prostu strona sklepu, szablon, kolorystyka, odpowiedni układ i spójność. Jak jednak zadowolić klienta, skoro każdy ma inny gust? Jak poprawić wizerunek sklepu internetowego, przyciągnąć uwagę i zdobyć stałych klientów?
Jak zadbać o wizerunek sklepu internetowego?
-
Mniej znaczy więcej - nadmiar jest często źle postrzegany i jednocześnie trudny do wybaczenia
-
Zbyt szeroko określony target jest błędem. Węższy zakres usług jest milej widziany i z pewnością skutecznie przyciągnie klientów
-
Wygląd dostosowany do wymagań grupy docelowej - jeśli targetem są dzieci w wielu 0 - 5 lat doskonale sprawdzą się pastele i stonowane fotografie, chcąc dotrzeć do profesjonalnych 30-latków warto wybrać minimalizm i czarno-białe barwy
-
Dobry grafik bądź godna zaufania agencja reklamowa mogą zdecydowanie poprawić wizerunek sklepu internetowego
-
Komunikacja w mediach społecznościowych powinna być dostosowana do odbiorców, z którymi chcemy nawiązać współpracę. Określenie adresatów zdecydowanie korzystniej wpłynie na sam ton i charakter wypowiedzi
-
Monitoring mediów zdecydowanie może przyczynić się do dobrego wizerunku sklepu internetowego. Odpowiednio dobrane frazy ułatwią dotarcie do informacji o biznesie zamieszczanych w sieci.
Wizerunek sklepu internetowego wizytówką marki
Chcąc założyć e-sklep przede wszystkim musimy w pierwszych etapach skupić się na wyglądzie strony, określeniu grupy docelowej i zadbaniu o komunikację z nią. Wizerunek sklepu internetowego jest niezwykle ważny w zdobywaniu stałych klientów. Witryna www stanowi swoistą wirtualną wizytówkę firmy. Pierwsze wrażenie odbiorców buduje się podczas ich pierwszej wizyty na stronie, dlatego warto o nią zadbać.