Konstruowanie bazy potencjalnych klientów może okazać się dość czasochłonne – warto jednak poświęcić temu czas, gdyż działanie takie często umożliwia zwiększenie sprzedaży. Zapisane kontakty możesz wykorzystać w celu przedstawienia oferty i promowania swojej firmy. Jak budować bazę klientów? Z jakich narzędzi korzystać?
Budowanie bazy klientów
Przedsiębiorca powinien dbać nie tylko o pozyskanych klientów, ale także o potencjalnych konsumentów, którzy również mogą być zainteresowani ofertą firmy. Właściciele firm często gromadzą kontakty, które później wykorzystywane są w celu informowania o nowych produktach, promocjach lub konkursach – w ten sposób można łatwo stworzyć pożądany wizerunek przedsiębiorstwa. Świetnym sposobem na budowanie bazy klientów jest umieszczenie formularza na stronie internetowej i poinformowanie użytkowników, że po uzupełnieniu danych będą otrzymywać powiadomienia o obniżkach cen lub innych korzyściach. Kolejnym sposobem na tworzenie bazy klientów jest wykorzystanie social mediów. Możesz założyć fanpage na Facebooku, na którym będziesz informował użytkowników o rozmaitych wydarzeniach. Prowadzenie konta pozwala również na organizowanie ciekawych konkursów, to także umożliwia poszerzenie bazy kontaktów.
Baza klientów – jak z niej korzystać?
Aby zwiększyć sprzedaż, nie wystarczy stworzyć bazę klientów – trzeba też wiedzieć, jak z niej korzystać. Przede wszystkim nie należy wysyłać zbyt dużej ilości informacji reklamowych, gdyż prawdopodobnie żaden internauta nie lubi spamu. Wiadomości najlepiej wysyłać w konkretne dni tygodnia, przy czym należy pamiętać, aby ich treść zawsze była ciekawa i przynosiła odbiorcom jakąś wartość. Zobacz też: brutto netto wynagrodzenie zwrot za kasę fiskalną pro forma