Identyfikacja wizualna to nic innego jak „opakowanie” oferowanych produktów lub usług. Ma istotne znaczenie dla postrzegania Twojej firmy przez potencjalnych klientów – to za jej pomocą możesz bowiem stworzyć pożądany wizerunek przedsiębiorstwa.

 

Jak stworzyć identyfikację wizualną?

Identyfikacja wizualna powinna nie tylko być atrakcyjna pod względem wizualnym, ale także przekazywać wartości cenione przez przedsiębiorcę. Oprawa graficzna może mieć duży wpływ na to, jak potencjalni klienci postrzegają daną firmę.

Tworząc system identyfikacji wizualnej, należy zwrócić szczególną uwagę na logo – powinno być ono znakiem rozpoznawczym firmy. Przydatna może okazać się także strona internetowa oraz blog firmowy. Regularnie udostępniane artykuły mogą zwiększyć zainteresowanie internautów Twoim przedsiębiorstwem. Elementem identyfikacji wizualnej są także wizytówki i ulotki, które rozdawane są w celu „zasiania ziarna”, czyli zachęcenia potencjalnych klientów do późniejszej współpracy. Zalicza się do nich również bannery i plakaty, ubranie służbowe, a nawet papier firmowy i długopisy.

Wszystkie wymienione powyżej elementy identyfikacji wizualnej powinny być zaprojektowane w podobnej konwencji – dopiero spójna całość tworzy zauważalny efekt i pozwala na skuteczne tworzenie pożądanego wizerunku firmy.

Identyfikacja wizualna – jak ją przygotować?

Przygotowanie identyfikacji wizualnej najlepiej zlecić profesjonalnej firmie – nie dotyczy to jedynie grafików, którzy są w stanie samodzielnie przygotować projekty. Jak wybrać dobrą agencję marketingową? W tym celu najlepiej zapoznaj się z prezentowanym na jej stronie internetowej portfolio i sprawdzić, czy odpowiada Twoim oczekiwaniom.

Polecamy:

obliczanie pensji netto

logowanie google

e zus