- Błędy pozycjonowania
- Piszemy dla Google’a
- Przeładowanie słowami kluczowymi
- Nieodpowiednie słowa kluczowe
- Brak mobilnej wersji strony
- Dublowanie treści
- Długi czas ładowania
- Ograniczony dostęp do strony
- Brak przekierowania 301
- Błędy pozycjonowania – podsumowanie
To oczywiste, że chcemy, aby strona internetowa naszej firmy była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Zdarza się jednak, że mimo teoretycznego pozycjonowania ruch na witrynie jest wciąż niewielki. Odpowiedzialne za to mogą być błędy pozycjonowania, które zamiast wybić naszą stronę, wręcz mogą ją ukryć. Są one często popełniane przez początkujących przedsiębiorców. Czego się wystrzegać? Przeczytaj w niniejszym artykule!
Błędy pozycjonowania
Próbujemy sprawić, by nasza strona internetowa znajdowała się jak najwyżej w wyszukiwarce Google i nic z tego nie wynika. Jesteśmy sfrustrowani, bo nie wiemy, w czym leży problem. Jakie błędy pozycjonowania możemy popełniać?
Piszemy dla Google’a
Zdarza się, że tak bardzo chcemy być widoczni dla wyszukiwarki, że kompletnie zapominamy, dla kogo tworzymy stronę. Pamiętajmy, że głównie ma być ona funkcjonalna i czytelna nie dla Google’a, ale dla naszych odbiorców. Naszpikowanie strony frazami kluczowymi w nienaturalny sposób, kiepskiej jakości teksty, mnóstwo nienaturalnych linków – to nie sprawi, że znajdziemy się wyżej w wyszukiwarkach, wręcz przeciwnie.
Przeładowanie słowami kluczowymi
Wydawać się może, że odpowiednio pozycjonowana witryna to taka, która zawiera w swojej treści dużo słów kluczowych związanych z naszym biznesem. Jednak przeładowanie słowami kluczowymi z pewnością nie jest dobrą praktyką, szczególnie jeśli ich nie odmieniamy i staramy się zamieścić w każdym możliwym miejscu.
Nieodpowiednie słowa kluczowe
Słów może być za dużo, ale też mogą być one źle dobrane. Zanim w ogóle zaczniemy pozycjonować naszą stronę, warto dobrze zastanowić się, jakie frazy określają nasze przedsiębiorstwo najlepiej i czego będą szukać internauci, żeby do nas dotrzeć.
Brak mobilnej wersji strony
Dużym błędem jest również ignorowanie mobilnej wersji naszej strony internetowej. Coraz więcej osób przegląda sieć właśnie w telefonie. Jeśli strona nie jest do tego przystosowana, najpewniej nie zaciekawi ich na dłużej.
Dublowanie treści
Błędem jest również kopiowanie i dublowanie treści. Dla użytkowników bardzo ważny jest wartościowy, unikalny tekst – zostanie on doceniony również przez wyszukiwarkę. Jeśli sprzedajemy podobne produkty i stąd biorą się duble, warto stworzyć dla nich jedną podstronę i jeden wspólny opis.
Długi czas ładowania
Na stronie jest mnóstwo wtyczek, banerów, dodatków i bardzo długo się otwiera? To również błędy pozycjonowania, które mogą sprawić, że nasza witryna nie będzie widoczna dla potencjalnych odbiorców.
Ograniczony dostęp do strony
Błędne może być również ograniczanie dostępu do strony, przykładowo konieczność rejestracji, jeśli ktoś chce z niej korzystać, zabezpieczenia hasłem itp.
Brak przekierowania 301
Strona może mieć kilka adresów, na przykład www.przykładowastrona.pl i przykładowastrona.pl. W takim przypadku konieczne są przekierowania 301.
Błędy pozycjonowania – podsumowanie
Nie myli się ten, kto nic nie robi. To oczywiste, że błędy pozycjonowania mogą się pojawić. Najważniejsze jest jednak to, aby zauważyć problem i przeanalizować, co może stopować naszą stronę przed dobrą pozycją w wyszukiwarce. Dzięki temu możemy naprawić taką usterkę.