Zasadniczym celem content marketingu nie jest pozycjonowanie, co jednak nie zmienia faktu, że działania polegające na dostarczaniu wartościowej treści mogą się przełożyć na wyższe pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Jak wobec tego uzyskać pożądany efekt i wesprzeć SEO poprzez content marketing?
Wartościowa treść
Content marketing bazuje na dostarczaniu użytkownikom pożądanych przez nich, wartościowych treści na tematy, które ich interesują. Jeżeli teksty są publikowane bezpośrednio na stronie internetowej firmy czy innej organizacji lub na jej blogu, wprost przekłada się to na lepsze postrzeganie witryny przez wyszukiwarki. Wynika to z faktu, że Google oraz inne podmioty doceniają strony, na których regularnie pojawiają się tematyczne artykuły, materiały wideo czy prezentacje o wysokiej wartości merytorycznej, rozrywkowej, emocjonalnej. Niejako w nagrodę takie witryny są wyżej wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
Potencjał słów kluczowych
Publikując interesujące treści na stronie WWW, warto umieszczać w nich odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Należy to jednak robić w sposób naturalny i przemyślany, tak aby teksty, materiały wideo czy prezentacje multimedialne nie zostały uznane za spam. Odpowiednio wzbogacenie treści o słowa kluczowe pozwala na zwrócenie uwagi na nie wyszukiwarkom i powiązanie ich z witryną. To doskonała szansa na wsparcie pozycjonowania, którą warto wykorzystać, szczególnie jeśli chodzi o frazy z „długiego ogona” (z ang. long tail), które mogą być nieco pomijane w pozycjonowaniu właściwym.
Linkowanie wewnętrzne
Jedną z metod na optymalizację witryny pod kątem pozycjonowania jest umiejętne linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie w treści odnośników do innych podstron w ramach danej witryny. W ten sposób roboty wyszukiwarek częściej odwiedzają domenę i szybciej indeksują nowe zasoby, które się w niej pojawiają.
Pozyskiwanie linków zewnętrznych
Content marketing obejmuje działania, na które składa się publikacja treści nie tylko na własnych, ale również zewnętrznych stronach internetowych. Udostępniając analityczny artykuł, poradnikowy materiał wideo czy edukacyjną prezentację multimedialną w mniej lub bardziej popularnych miejscach w Sieci, da się pozyskać cenne odnośniki, np. dzięki możliwości umieszczenia podpisu autora z adresem do prowadzonej przez niego strony. Na tej zasadzie można publikować treści np. na blogach tematycznych, w portalach społecznościowych czy serwisach wideo.
Polecenia użytkowników
Na dłuższą metę wartościowa treść sama się obroni. Dostarczając użytkownikom regularne dawki kolejnych, interesujących ich tekstów, filmów czy prezentacji, można mieć pewność, że prędzej czy później zaczną się nimi dzielić, w naturalny sposób przyczyniając się do pozycjonowania Twojej witryny. To najlepszy, choć długofalowy efekt, który można uzyskać dzięki content marketingowi. Jego uzyskanie wymaga czasu, cierpliwości i samozaparcia, ale zdecydowanie się opłaca.