Założeniem każdej kampani content marketingowej jest skuteczność. Nic zatem dziwnego w tym, że tak wielu przedstawicieli branży marketingowej wybiera recencje, jako najlepszy sposób na dotarcie do klienta i przekazanie informacji o produkcie. To właśnie subiektywna ocena określonej marki, trafia do nas najbardziej i jest autentyczna. Czy zatem wideorecenzje w sieci to przyszłość content marketingu?

Wideorecenzje, ale o co w tym chodzi?

Wideorecenzje to ogromna potęga YouTuba, którą zapoczątkowały i wykreowały prywatne osoby, chcące wypowiedzieć się w określonym temacie. Na nagraniu filmowym nie reklamują produktu, ale wypowiadają się o jego zaletach oraz wadach. Każda recenzja jest dokładnym omówieniem funkcjonalności oraz możliwości wybranego produktu, a co ważne także wskazaniem do jakiej grupy docelowej trafi najbardziej. Wideorecenzje uwielbia kategoria beauty oraz gier komputerowych i nowych technologii. Wiele takich nagrań dotyczy również zdrowego stylu życia oraz mody. 

Użytkownicy YouTuba uwielbiają ten typ contentu, przede wszystkim za prawdziwość, a także doceniają ogromną wiedzę prowadzących kanał. Niektórzy specjaliści określonych branż mają tak szeroką wiedzę, że oprócz nagrywania filmów, również wydają książki lub są zapraszani do prowadzenia programów telewizyjnych. Nic dziwnego, że niektórych wideorecenzentów znamy bardzo dobrze, a ich rozpoznawalność jest ogromna. Zmyślnie poprowadzone nagranie nie ma nic wspólnego z nachalnym komunikatem.

Wideorecenzje w sieci, jako skuteczne narzędzie content marketingu!

Jeśli chcesz osiągać wysoką sprzedaż i trafiać do określonej grupy docelowej to reklama w wideorecenzji może przynieść naprawdę sporą korzyść. Autorzy filmów sami zaproponują rodzaj współpracy oraz możliwość umieszczenia produktu w filmie np:

  • lokowanie produktu poprzez wymienienie w rankingu,
  • film w oparciu wyłącznie o ten produkt,
  • wspomnienie o produkcie w ulubieńcach miesiąca.

Film w całości poświęcony produktowi kosztuje więcej, ale być może to właśnie taka wersja będzie dla Ciebie korzystniejsza. Uwaga, pod warunkiem, że produkt spodoba się recenzentowi i będzie chciał wskazać jego zalety. Jeśli nie spełni jego oczekiwań to może odmówić współpracy.

Wideorecenzje w sieci dobrym elementem dla dystrybucji

Filmy dobrze się dystrybuuje z wielu powodów. Przede wszystkim jednak warto zwrócić uwagę na samodzielne udostępnianie przez użytkowników. W kanałach social media filmy są jedną z najchętniej przeglądanych form content marketingu. Jeśli dodatkowo są wykonane profesjonalnie, osoba nagrywająca jest lubiana, dobrze zna temat, a produkt odpowiada na potrzeby użytkowników do możesz mieć pewność, że kampania zakończy się sukcesem.

Wideorecenzje można dystrybuowac jako oddzielny byt, ale również umieszczać, jako dodatek do artykułów opublikowanych na firmowym blogu lub zewnętrznym medium. W ten sposób, mamy możliwość uzyskania znacznie szerszego zasięgu oraz zgromadzenie dużej publiczności.

Nie wiesz, na jaki content się zdecydować? Próbowałeś różnych form do promocji i żadna nie odniosła zakładanych rezultatów. Wypróbuj, jak działają wideorecenzje.Jeśli nie masz pomysłu skąd zaczerpnąć nie tylko informacji o znanych youtuberach, ale również o ich wynagrodzeniu to zajrzyj np. do platformy Whitepress lub Reach blogger. Jedno i drugie miejsce, zrzesza znanych influencerów, z którymi można skonsultować najbardziej optymalną wersję kampani.

Naszym zdaniem wideorecenzje to przyszłość content marketingu, która znacznie poszerzy zasięgi także małych e-commerców.