Bezpieczeństwo danych na stronach czy w sklepach internetowych to kluczowa kwestia w każdym biznesie online. Aby zagwarantować klientowi ochronę przesyłanych przez niego informacji, należy zwrócić uwagę na certyfikaty SSL. Więcej na ten temat – w artykule.

Certyfikaty SSL – czym są?

Certyfikaty SSL świadczą o szyfrowaniu SSL, które ma na celu zapewnić bezpieczną transmisję danych poprzez utworzenie prywatnego kanału łącza między klientem a serwerem. Sam skrót „SSL” pochodzi od nazwy „secure socket layer” i stanowi określony model szyfrowania – a w efekcie zabezpieczania – danych.

Rodzaje certyfikatów SSL

Właściciel strony internetowej ma do wyboru trzy rodzaje certyfikatów SSL:

  • Domain Validation (DV) – dobre rozwiązanie w przypadku, gdy witryna funkcjonuje bardziej jako wizytówka firmy i raczej nie zbiera danych użytkowników; w przypadku tego certyfikatu weryfikuje się bowiem jedynie domenę – i prawo właściciela do korzystania z niej. DV to najtańszy ze wszystkich typów certyfikatów, często nawet udostępniany za darmo;
  • Organization Validation (OV) – w tym przypadku weryfikacji ulegają dane firmy i jej właściciela. Certyfikat polecany dla stron, na których można zapisać się do newslettera czy udzielić odpowiedzi w ankiecie;
  • Extended Validation (EV) – zwykle stosowany przez banki czy duże sklepy, najbardziej skomplikowany certyfikat; weryfikacji ulegają m.in. umowy i rejestracje właściciela witryny.

Certyfikaty SSL – podstawa bezpieczeństwa

Kradzież danych online to jedno z większych zmartwień właścicieli firm działających w internecie. Szyfrowanie SSL to jeden ze sposobów zabezpieczenia poufnych informacji – z pewnością warto wdrożyć taką ochronę na swojej stronie.