Landing page – strona lądowania – to witryna, na którą jest kierowany ruch generowany w ramach działań marketingowych w Internecie. Użytkownicy są na nią przenoszeni z innych miejsc w Sieci w celu zapoznania się z ofertą. Aby zapewnić sobie oczekiwane rezultaty z wykorzystania landing page, należy odpowiednio zaprojektować tę stronę.

Najważniejsza jest prostota

Landing page to najczęściej jednostronicowa witryna bez zakładek, która w całości skupia się na reklamowanym produkcie czy promowanej usłudze. Powinna przedstawiać i opisywać je w taki sposób, aby zachęcić do złożenia zamówienia, wysłania zapytania ofertowego, pobrania pliku albo wykonania innej czynności, z myślą o której została stworzona. Dlatego podczas jej projektowania należy pamiętać o czytelności i prostocie, tak aby użytkownik mógł się skupić wyłącznie na przekazie.
Ważne jest, aby witryna efektywnie namawiała do podjęcia określonej akcji, dlatego treść powinna być napisana perswazyjnym językiem. Należy zwracać się bezpośrednio do odbiorcy, prowadząc go za rękę przez kolejne etapy procesu zakupowego. W tym celu trzeba najpierw zainteresować go ofertą, do czego znakomicie nadaje się krzykliwy nagłówek w połączeniu z dużym, sugestywnym i dobrze wykonanym zdjęciem czy obrazem.
Jeżeli użytkownik jest zaciekawiony, przegląda stronę dalej. W tym momencie powinien napotkać na dotyczące produktu lub usługi informacje, które mogą go zainteresować w kontekście podjęcia decyzji zakupowej. Opisanie zalet oferty wraz ze skupieniem się na jej praktycznym wykorzystaniu to świetny sposób na przekonanie klienta do złożenia zamówienia. Oczywiście należy poinformować go także o cenie i przy okazji rozwiązać ewentualne wątpliwości bądź uwagi, np. dotyczące gwarancji.

Skupienie na odbiorcy

Zarówno na początku, jak i na końcu landing page często umieszcza się CTA (call to action), czy wyróżniający się (kolorem albo wielkością) przycisk, który umożliwia wykonanie działania, czyli np. zamówienie produktu albo złożenie zapytania ofertowego. Stosowanie CTA w formie nawołującej do akcji, jak chociażby „Kup teraz”, „Zamów już dzisiaj”, „Napisz wiadomość i dowiedz się więcej”, ma bardzo istotne znaczenie w kontekście skuteczności landing page.
Poza układem landing page ważna jest także oprawa graficzna, która powinna stać na wysokim poziomie, ale jednocześnie nie może przesłaniać podstawowego celu, z myślą o którym powstała witryna. Krótko mówiąc, warto zadbać o oryginalność i schludność grafik, ale nie należy z przesadzać z ich liczbą. Przejrzystość, czytelność i skupienie się na ofercie to w tym przypadku absolutna podstawa.
Projektując landing page, należy wczuć się w odbiorcę i spróbować myśleć tak jak on. Warto przemyśleć jego drogę zakupową i postępować w taki sposób, żeby uzmysłowić mu przydatność danego produktu czy usługi, pokazując, że opłaca się z nich skorzystać.