Większość właścicieli firm rozumie, że strona internetowa jest niezbędnym elementem do wsparcia biznesu, jednak zbudowanie witryny to tylko jeden z etapów, które należy podjąć, aby dotrzeć do docelowych odbiorów online. Optymalizacja strony www pozwala osiągnąć wyższe poziomy widoczności w wynikach wyszukiwania, dlatego jest podstawą całej strategii marketingu cyfrowego. Ale czym właściwie jest SEO i dlaczego warto wdrożyć je do swoich działań? W tym artykule przedstawimy Ci 6 powodów, dla których SEO ma sens. 

Czym jest SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli SEO, to praktyka ulepszania strony internetowej, dzięki czemu może osiągnąć wysoki poziom widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego i stać się źródłem wysokiej jakości ruchu na stronie. Obejmuje to nie tylko optymalizację elementów na stronie, ale też aspekty techniczne czy tworzenie treści SEO, które są kierowane na słowa kluczowe czy frazy związane z Twoją działalnością. 

SEO jest strategią długoterminową i aby odnieść sukces musisz tworzyć, które dokładnie odpowiadają potrzebom docelowych odbiorców i zmuszają ich do podjęcia reakcji. W przeciwieństwie do reklam, które przynoszą rezultaty tylko wtedy, gdy za nie płacisz, treści SEO mogą przyciągać ruch długo po podjęciu konkretnych działań. 

Korzyści z SEO dla strony internetowej 

SEO ma wiele wspólnego z ilością i jakością - im lepsza jest Twoja witryna, tym lepszy ruch uzyskasz. Przyjrzyjmy się więc bliżej pozytywnym aspektom pozycjonowania strony pod kątem wyszukiwarek. 

Pozyskanie wysokiej jakości ruchu

Jedną z najważniejszych zalet SEO jest to, że uzyskasz wysokiej jakości ruch dla swojej firmy. SEO wymaga optymalizacji, które pomogą Ci pojawić się w odpowiednich wynikach wyszukiwania, a pojawiając się w nich, możesz przyciągnąć bardziej konkretnych użytkowników. Działania te nie polegają na docieraniu do ludzi, nie przekonujesz ich sztucznie, aby pojawili się na Twojej stronie. Zamiast tego goście odnajdują Cię w wynikach wyszukiwania i wybierają witrynę Twojej firmy, ponieważ uważają, że pasuje do ich zapytania. 

SEO pozwala poprawić wrażenia użytkownika 

Chcąc odnieść sukces w digital marketingu, musisz zapewnić swoim odbiorcom pozytywne wrażenia. Niezależnie od tego, czy odwiedzają witrynę czy czytają maile, ich doświadczenia muszą być na najwyższym poziomie. Jedną z korzyści SEO jest to, że popycha Cię w kierunku tworzenia lepszego doświadczenia użytkownika. Jeśli Twoje strony nie ładują się szybko, ryzykujesz utratą użytkownika na rzecz witryny konkurencji. Takie zachowania zwiększają współczynnik odrzuceń, co jest sygnałem dla Google, aby obniżyć pozycję Twojej witryny w rankingu. Podobnych czynników rankingowych jest wiele, dlatego poprawiając wrażenia odbiorców przebywających na stronie, zapewniasz nie tylko pozytywne doświadczenia, ale też wyższą pozycję w wyszukiwarkach. 

Budowa świadomości marki

Świadomość marki ma kluczowe znaczenie dla jej rozwoju, bo gdy ludzie rozpoznają firmę, chętniej wybiorą właśnie tę opcję. A pozycjonowanie pomaga budować właśnie taką relację. Jeśli potencjalni kupujący zobaczą Twoją firmę na górze wyników wyszukiwania, podejdą wiarygodnie do Twojej marki, bo wyższe rankingi wzbudzają zaufanie i autorytet. SEO to ekspozycja marki całodobowo, dlatego im wyżej jesteś w wynikach, tym łatwiej widoczna staje się strona. 

Pozycjonowanie pozwala konkurować z innymi na rynku

Niezależnie od tego, czy konkurujesz ze średniej wielkości firmą czy korporacjami, wyróżnienie się na ich tle może być trudne, SEO wyrównuje te szanse. Działania SEO nie umożliwiają płatności za rankingi organiczne, dlatego Twoja firma może konkurować z innymi, bardziej znanymi firmami, bo wyszukiwarki klasyfikują witryny na podstawie ich trafności dla zapytania. Jeśli Twoja strona internetowa jest bardziej trafna niż witryna dużej korporacji, prawdopodobnie znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.

SEO jest odpowiednie dla wszystkich typów firm

Na sam koniec warto też dodać, że SEO to świetny sposób na promocję wszystkich firm, od małych startupów po gigantów rynku. W porównaniu do innych rodzajów promocji, takich jak reklama, SEO jest też bardziej opłacalne i przynosi efekty w dłuższej perspektywie. Działania promocyjne przynoszą szybki efekt, jednak krótkotrwały - tak długo, jak płacisz za reklamę, tak długo masz efekt. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek oczywiście wymaga wiedzy jak ją wykonać dla konkretnego systemu zarządzania treścią np. CMS Drupal. Wymaga również czasu, a im bardziej rozbudowana strona tym rozwiązanie problemów technicznych trwa dłużej. Jednak należy pamiętać, że zwrot z tych aspektów może trwać nawet latami. 

SEO napędza inne strategie marketingowe

Korzyści płynące z SEO sprawiają, że inne działania marketingowe są bardziej skuteczne. Wzrost ruchu pomoże Ci np. zbudować listę e-mailową. Co więcej, większa widoczność w wyszukiwarce tworzy świadomość marki i przyciąga linki przychodzące, wspierające działania w zakresie PR-u. I w końcu, aktywności SEO mogą być po prostu długoterminową strategią marketingową - możesz tworzyć różne formy contentu i udoskonalać swoją stronę właśnie po to, aby wspinać się coraz wyżej w rankingu. 

Ruch to jedna z wielu zalet SEO, dlatego zastanów się nad swoimi celami i tym, w jaki sposób korzyści z pozycjonowania mogą pomóc Ci je zrealizować. Profesjonalny doradca SEO opracuje skuteczną strategię na sukces Twojej witryny w wyszukiwarce.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny