Przez całe życie w nasze ręce trafiają rozmaite przedmioty, które są zarazem materiałami reklamowymi konkretnej marki – firmy, instytucji, fundacji czy jednostki samorządowej. Czy każdy z tych gadżetów jest przydatny? Z pewnością nie. Czy promowanie się za pomocą gadżetów firmowych ma sens? Gadżety firmowe - co warto o nich wiedzieć? Z pewnością tak. Aby rozróżnić istotne kwestie i skuteczniej wykorzystać potencjał „gratisów”, zapoznaj się z poniższym artykułem.

Materiały promocyjne – metoda znana i powszechna

Rozmaite gadżety dają okazję do wsparcia innych działań promocyjnych. Ich powierzchnia jest nośnikiem reklamy – przede wszystkim logo, ewentualnie sloganu lub najważniejszych informacji. Mowa o wszelkiego rodzaju kubkach, kalendarzach, notatnikach, długopisach, magnesach, torbach, teczkach, pendrive’ach. Lista inspiracji jest znacznie dłuższa.

Ważny jest moment

Materiały promocyjne dołącza się do wysyłek, wręcza na targach i konferencjach, przekazuje na spotkaniach biznesowych, premierach, konferencjach czy promocjach i przy wielu innych okazjach. Eksperci polecają także inne formy przekazywania firmowych gadżetów, np. jako nagrody w konkursach.

O czym trzeba pamiętać

Gadżety firmowe powinny być przede wszystkim użyteczne. Co to oznacza? Że z dużym prawdopodobieństwem osoba, która go otrzyma, ucieszy się, a przynajmniej nie wyrzuci prezentu do śmietnika przy pierwszej lepszej okazji. Twoja marka ma się kojarzyć z jakością, dlatego warto zlecać wykonywanie firmowych gadżetów jedynie sprawdzonym i polecanym przedsiębiorstwom. Dysponując relatywnie dużym budżetem, można sobie pozwolić na nieco droższe upominki lub popuścić wodze fantazji i wyjść poza standard długopisów, pendrive’ów czy kalendarzy.

Nie można kierować się przypadkiem. Zastanów się, co ucieszy konkretną grupę odbiorców. Dobrze, jeżeli gadżet koresponduje swoją funkcjonalnością z przedmiotem Twojej działalności. Nie może to być coś zbędnego, bo nasuwa to niepotrzebne konotacje. Promowane logo powinno być umieszczane w ściśle wyselekcjonowanych miejscach. Skoro dbasz o wizerunek w Internecie, nie zapominaj o wizerunku budowanym właśnie poprzez materiały promocyjne.

Zanim zainwestujesz w konkretne gadżety, upewnij się, że posiadasz spójny, atrakcyjny system identyfikacji wizualnej. Tutaj ważne jest nie tylko odpowiednie logo, ale również typografia, firmowa papeteria, wystrój i wyposażenie wnętrz, projekt strony WWW, reklam i wydruków itd. Spójność to słowo-klucz, dlatego zostało ponownie przywoływane. Jeżeli chcesz zainwestować w gadżety, które przekażesz swoim potencjalnym klientom, podejdź do tematu profesjonalnie, z konkretnym pomysłem. Gadżety reklamowe to doskonały sposób na promocję każdej firmy.

Gadżety firmowe są najskuteczniejszym i najtańszym, obok reklamy w Internecie, nośnikiem reklamy. W tym przypadku sprawdza się uniwersalne powiedzenie, chętnie przypominane przez designerów: „less is more”, czyli „mniej znaczy więcej”. Lepszy jeden, doskonały, przemyślany gadżet niż cały pakiet nikomu niepotrzebnych bibelotów, które jedynie osłabiają wizerunek marki. Pamiętaj, żeby w trakcie wdrażania tego elementu kampanii reklamowej konsultować pomysły z innymi specjalistami, korzystając z bogactwa pomysłów i świeżego spojrzenia zespołu.