Decydując się na prowadzenie e-handlu, należy mieć na uwadze wymagania oraz zadania z tym związane. Wbrew pozorom, e-commerce to nie tylko przygotowywanie i wysyłanie zamówień, to także zarządzanie produktami, synchronizacja przesyłek, monitorowanie przelewów, marketing oraz bieżąca obsługa klienta. Zdolności organizacyjne oraz umiejętność ustalania priorytetów, z pewnością pozytywnie wpłyną na efektywność sklepu internetowego.

Marketing automation

Marketing automation jest zbiorem dodatkowych funkcji, która znacząco mogą podnieść jakość obsługi sklepu, przez automatyzację wielu procesów. Wiele sklepów nie wykorzystuje newslettera czy formularzy kontaktowych, co spowodowane jest brakiem czasu na marketing. Obecnie nawet małe biznesy z powodzeniem mogą korzystać z możliwości, jakie daje automatyzacja, ponieważ dzięki temu mogą zyskać cenny czas, na przykład na to aby tworzyć i doskonalić produkty. Efektywność sklepu internetowego znacząco się poprawi, a to dzięki temu, że system wykonuje wszystko sam, niezwykle precyzyjnie, bezbłędnie dzięki jednemu kliknięciu.

Obsługa klienta a efektywność sklepu internetowego

Niejednokrotnie przy prowadzeniu działalności w sieci można spotkać się z zapytaniami mailowymi czy nawet telefonami od klientów, którzy na przykład zapomnieli o wcześniej wybranym przez nich rodzaju dostawy. Jest to jednak ponowne poświęcenie czasu na rozmowę czy napisanie wiadomości, odnalezienia konkretnej paczki i sprawdzenia jej statusu. Przy większej sprzedaży, z czasem może okazać się, że sporą część czasu pochłaniają tego typu działania. Dlatego warto wprowadzić w wiadomościach e-mail odpowiednie komunikaty, które będą trafiały bezpośrednio do klientów:

  1. Potwierdzenie adresu e-mail i innych danych kontaktowych przed nadaniem paczki do wysyłki przez sklep,

  2. Informację o tym, że w momencie dawania przesyłki, klient otrzyma numer nadawczy i kod umożliwiający śledzenie,

  3. Informację o czasie księgowania przelewu

Integracje

Efektywność sklepu internetowego z pewnością dużo zyska dzięki integracjom z systemami płatności oraz platformami kurierskimi. Pozwala to zdecydowanie skrócić czas poświęcany na ręczne wprowadzenia danych czy zmiany statusów.

Dobrym pomysłem jest również płatność kartą bezpośrednio z poziomu strony sklepu internetowego. Warto przemyśleć wszelkie za i przeciw oraz wybrać rozwiązania najlepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb. Dbając o efektywność sklepu internetowego, można zyskać wielu nowych klientów. Być może nawet stałych.